Friday, March 05, 2010

Mission to accomplish..

Aku dah diskus ngan my honey with regards to my bibik stealing issue. Kalu ikutkan mmg tak mo menuduh dia mencuri..But, really we want to find out apa yg membuatkan dia cenderung dia berbuat begitu. Kalu ikutkan kami ni very d generous majikan..Tak yah minta nak bonus..Kalu konfem bibik mmg bagus, jujur tak mencuri dan berbohong...Insya-allah adalah imbuhannya di Hari Raya or ujung tahun..Tapi, baru 4 mths plus bibik kat sini..dah bermcm hal bibik dah buat..Kalu dulu2 pening ngan sikap tak ringan tulang, suka mengambil kesempatan, tak hormat majikan, stubborn, suka berbohong dan tak berhati2...skrg ni plak timbul isu MENCURI! Mmg amount yg diambil tak byk..Tapi, pada aku ini bagaikan satu percubaan..dan mungkin juga perkara ni dah sebati dlm jiwa dan hidup dia dgn umur dia yg nak masuk 39...

Balik umah nanti for sure..kami ade mission to be accomplished...nak kene buat Q&A, to really find out what's really happening...Dan sepekara lagi peel bibik yg buatkan aku gelihati..Baru tak sampai setahun dok Mesia..dah kepochi buat plan nak balik Indon..Hai..mcm sng2 plak majikan dia carik duit sampai ribu2...patut bonded 2 tahun...dia plak bule suka2 nak balik sblm sampai setahun..pastu ade hati plak konon2nnya nak balik mesia semula...Mmmm, susah nak percaya manusia kaki kencing mcm bibik aku...Poyo2la ko tu bibik kata nak balik Mesia..mmg takde maknanya dia nak balik sini semula..Ko ingat tambang pergi balik Mesia-Indon tu murahke??? Kalu hati ko tu tak kuat nak keje mencari duit utk anak..dan dan2 tu gak nak balik Indon, sesen harta pon ko pon tak dapat nak bawak balik Indon!

Kerana itu jugakla agaknya, pada pendapat aku dia dah mulai mencuri...Mebela, duit sket2 lama2 jadi bukit yg dia collect tu akan bulela dia buat apa2 atau disedekahkan kepada sedara2 di Indon bila balik kampung nanti..Manala tau koman2 dlm masa 7 bulan dia dok ngan aku nanti...bule kumpul sampai 1/2 ke 1 juta...tak lumayanke???

No comments: