Monday, March 08, 2010

Bibikku bukannya bodoh..

Aku kirakan bibik aku ni bukan dlm kategori bodoh..tapi, licik, menipu dan pandai manipulasi..mana taknya, aku lihat dia dah siap2 buat preparation apa yg patut dibuat..sekiranya aku nak buat spot check dlm bilik dia..yg mana dia dah bubuh duit dia ngam2 di zip paling hadapan her handbag..dan dia plak kelihatannya mcm tak puas hati..bila aku insist nak duit rm 1 instead of syiling bertotalkan rm1.

dari situ...hati aku dah mula berdebar2 dan suspek yg dia ni mmg mencuri..apatah lagi bila dia mcm reluctant dan cuba tukar topik bila aku suruh dia bayar hutang rm12.45 pada aku..dgn konon2nya nak tahu berapa baki duit gaji dia skrg..agak2nya konon2nya nak suh aku tolak terus dr gaji dia..

reason being aku suh dia bayar utang aku...sbb seboleh mungkin aku nak clearkan duit yg dia ada..supaya dgn itu aku boleh tahu sekiranya ada duit extra yg bakal aku jumpai di bilik atau di dalam bag dia adalah sebenar2nya bukan hak milik dia..mati2an dia kata dia tak mencuri..tapi, hati aku seakan kuat berkata dia smmgnya mungkin mencuri..aku bersyukur ke hadrat Ilahi dgn petanda2 yg ade..menunjukkan dr awal2 lagi sikap2 negatif my bibik...

my another feeling...mebe, dia dah get ready yg aku takkan mengcheck ke tahap purse dia..mungkin sbb tu juga dia letakkan duit dia ngam2 rm22 or 23 ke bahagian luar handbag dia..kemudian, elok plak dia berlakon...konon2 pi selak duit kat bawah iron board..supaya nampak yg dia tu mmg suka letak duit di situ...

Nampak sgt kantoi bibik aku..bila aku suh dia cek kot2 duit rm1nya terselit2 di mana2. siap aku tunjuk2 suh bukak zip tgh handbag dia...dan juga purse dia..my stand was, nape plak kalu sblm2 ni dia ade byk duit ringgit rm1..tapi, now baru beberapa hari berlalu..duit rm1 dia dah takde?? akhirnya diberalah buka purse hitam dia..dan aku nampak rm10 terselit di dlm...terus aku pulangkan paku buah keras...kenapa plak skrg total duit tu dah jadi lain sedangkan sblm ni dia beritahu aku yg duit dia cume ade rm23. Mcm2 alasan jugak dia cube kencing..mati2an dia cakap dia tak "nyolong"..dan duit yg dia ade tu..adelah duit yg sedia ada...dia jumpa di jalanan...dan ade jugak duit yg dia jumpa di sana...apa maksud bibik dgn perkataan DI SANA?? aku pon tak amik pusing...Lebih baik jugakla aku berhati2 ngan maid sendiri...

No comments: