Thursday, March 11, 2010

Senangnya dalam hati..

Senangnya dalam hati..bila ngk katil yg baru dibeli telah pon sampai. Siap aku tak sabar2, terus pi ke Parkson membeli fitted sheet utk katil aku yg setebal 38cm. Huh! tebal tu...SA di Parkson siap tego..

"Nape u beli tilam tebal?"

aku just tersengih dan menjawap..

"Sbb saya suka"

Tanpa byk berpk, aku just grab Akemi bedding set yg konon2nya sdg dalam potongan 70%. Kalu tgk rega asalnya mmg hampir mencecah rm1k..Tapi, sungguh malas aku nak percaya ngan sale ala2 Mesia ni...Janji rega pas discount tu affordable...

Sbb kalu nak compare ngan kualiti Dorma, Sanderson or perhaps Sheridan..mmgla jauh perbezaannya...Walaupon, kat luar packaging tu dorang claim yg material bedding set tu diperbuat dr 500+ cotton thread count! Dgn excitednya, balik umah, aku terus menyarungkan fitted sheet yg baru aku beli..Hasilnya..tadaaaa! Sememangnya ia fit! Hampir juga tergoda nak beli comforter di Parkson yg mcm so-so dgn rega rm100+..Mujur juga kuat iman..sanggup bersabar utk wat order duvet from one of my forum frens di UK yg mana kualitinya mmg aku confident lebih baik dgn harga tak jauh beza yg mcm dijual di Mesia ni...Pada aku spend lebih sket takat 50-80rm tak apa2, janji kepuasan tu ada...Jadi, sementara menunggu duvet set king size aku sampai, dgn kesabaran yg tinggi, aku telah mengmatchkan set tilam aku ngan queen size duvet...At least, betterla dr tak ada...2 set katil single aku pon telah dipindahkan ke bilik bebudak...

Terasa mcm, kesabaran aku menunggu hampir 10 tahun, utk tidur dikatil yg selesa terbayar. Teringat dulu, waktu di UK..mmg langsung tak sedap katilnya...Tapi, mengenangkan mahu berjimat bercermat dan menerima apa yg ada...Tak ada sket pon aku mengeluh mahupon, meminta2 dr my honey utk membelikan katil yg sesuai utk kami sekeluarga..

Ok, kita lupakan citer pasal katil..now, aku nak citer plak pasal exam anak aku..Fuh...terasa begitu kelegaan..kerana akhirnya peperiksaan Harris akan berakhir esok..Makanya, mlm ni aku agak santai. Harris just buat latihan mana2 yg perlu dan esok akan bersambung semula utk mata pelajaran agama. Esok adalah hari yg paling sedikit kewl berbanding hari2 yg lain..disebabkan masanya yg agak panjang utk Harris berada di rumah sblm ke sekolah...Mmmm, bznya life bila anak dah sekolah..kekdahnya, mcm kita plak yg exam! Mana taknya, dah ibunya pulak yg kene sama2 belajar!

Cume cite tak syok hari ini adalah...ketika berborak2 ngan bibik SIL aku yg mcm pandai2 je bagitau aku yg maid tu seolah2nya berhak utk dibenarkan balik Indon setahun sekali walaupon belum tamat kontrak 2 tahun. Mmmm, pada aku ngk orgla..Susah nak percaya bibik aku yg kaki kencing ni utk datang balik semula ke Mesia lepas diberikan peluang balik ke Indonesia...

Bila pk2 balik..rasanya tak yahla bercakap ngan org tak paham bahasa...dan aku pon nampaknya, pasni kene berhati2 utk bercakap apa2 tentang bibik aku pada bibik2 SIL aku...dorang tu bukannya bule diharap! Bukannya nak menenangkan keadaan, tapi, lagi memandai2 nak campur tangan dan mengeruhkan keadaan...mcm nak dijek2 plak bibik aku supaya balik Indon lagi awal dr tempoh kontrak sebenarnya..

No comments: