Monday, July 12, 2010

Sedih..

Hari ni..aku berasa sgt sedih....sbb, my mil nampak mcm bengang ngan aku coz i wasnt attending her kenduri yesterday. for the 1st aku dok terpk gak, awatnya org tua ni wat kenduri di waktu keje..nak2 plak di waktu aku tgh bz..lagi stress, bila org tua tu terus tolak tak mo terima kuih yg aku nak kasik..tapi, aku paham jugakla kalu dia tak mo kuih tu sbbnya kuih kat umah dia mebela dah berlambak2 sampai takde org nak makan. sbb tu jugak, i have no wonder nape my mil tak de kasik buah tangan kat kami.

misunderstanding bermula, when my honey just gitau his sister yg aku tak bule nak join smlm dgn harapan kami, kot2 my sil akan gitau my mil. ntahlaa..aku pon sungguh2 malas nak pk, di saat2 aku kelam-kabut yg mcm ini..but then, aku mcm terasa plak..yg its no point for me to ask for my mil's help anymore in future..dan kalu bule mmg pon aku tak mo menyusahkan dia..sbb lagian dia pon dah tua..aku mmg sgt2 terasa...tapi, yelah..kenapa plak aku nak terasa sbb aku pon bukannya anak dia..walaupon in law, sedikit sbyk mmg aku masih rasa diri aku ni asing dr kuarga mentua..cume, kkdg je..aku rasa aku bule adapt ngan dorang..but, for somehow, aku rasa mcm kekok pon ade especially ngan mak mentua..btw, nak tahu bengang ke tak bengang mak mentua aku ni..takdela susah mana...sbb mmg dapat dilihat dr airmuka dia..

okla kita lupakan rasa gundah gulana aku buat seketika..atau mebela, aku ni yg terover sensitip sbb aku ni tgh byk keje dan jugak tgh pregnant. cume, aku pon tak dela patah smgt sgt kalu my mil nak pulaukan aku...yg ditokok2 tambah lagi dgn pembantu rumah dia yg mcm "cipan".

aku rasa sedikit lega..at least i've got an assitance in opis yg bule buat keje efficiently. so part of my work aku dah past kat my assistance sama gak ngan pembantu rumah aku yg nampak bolehlaaaaa buat masa ni. I bet, she must be gradually happy bila dah lama dok sini, walaupon aku ni majikan angin kush2 and also strict, at the same time, aku bagi jugak dia kebebasan nak belajar memasak kuih muih segala..itu lom masuk waktu raya lagi..nak berbelanja 2 pasang baju dan kasut raya utk dia..so, hari ini..aku nampak air mukanya happy, sbb aku gitau pada dia yg kuih lapis dia hampir menjadi..senyum2 kambing org tua tu dibuatnya..nak2 plak, aku gitau dia...yg lepas ni...bibik kene belajar masak kek pisang, kek coklat dan kek carrot supaya senang nak bawak buah tangan ke rumah org nanti. Dan aku ade gitau dia jugak yg...utk kenduri arwah mak aku nanti..bibik has to masak kuih lapis sbg buah tangan dr kami...yelah, lagipon, saturday tu...aku keje...mana nak sempat ade masa nak memasak segala..n then, cik bibik plak tak perlu nak mengemas bilik aku segala...so, mmg cukup masa nak memasak apa2 yg patut..hehehheh...

No comments: