Thursday, July 01, 2010

Harris Mid Year Exam--Report Card Collection Day..

Wah..akhirnya masa yg ditunggu2 telah tiba. My son, dah terima most of the results for his Mid Year Exam. On average he scored 95 and above in which mmg lebih dr my expectation since waktu exam pon dia dah jatuh demam and aku pon takdela monitor sgt study dia sbb persediaan telah dibuat dr awal.

Overall his results adalah sprt di bawah:

Maths-95
Bahasa Melayu-96
Bahasa Inggeris-99
Sains-96
Agama-100
Bahasa Arab-71(yg ni play safe jugakla sbb dikira sbg Gred saje instead of cumulative mark.

Esok merupakan hari aku bule dapat tahu ranking anak aku. Aku pon tak harap dia dapat no.1 sbbnya, setahu aku ramai je kawan dlm kelas dia tu yg pandai2. Sokmo je sume subjek ade yg score 100 sampai 3-4 org. My aim, janji my son menten dlm top class di sekolah dia. Perkara dapat no.1 atau no.2 atau no.3...itu dah jadik perkara kedua..Sbbnya, tak nak push bebudak ni over sgt..Takut stress plak jadiknya.

Yg lawaknya, Milan plak yg baru 4 tahun dah kene sit for exam..tapi, aku just wat dek jek..sbb now tgh bz. Perhaps aku akan concentrate on Milan's education bile dia dah 5-6 years nanti sbb pada aku..4 yrs adalah umur for fun!

No comments: