Thursday, July 01, 2010

Harris Report Card Day..

Sebenarnya, hari ni ..dikira sbg hari yg agak menggembirakan bagi aku walaupon I have to come a bit later to opis. I woke up early this morning and had my b/fast wif my kids and then, terus bersiap2 ke skool Harris to collect his report card from the class teacher.

Finally, dapat jugak aku berjumpa ngan Harris new class teacher. Her name is Sapiyah. She teaches Harris Science and English. After seeing her, I have no doubts at all why Harris is happy to be in his class. Sbb, teacher Sapiyah is a vogeh teacher..Kiranya tahap "acun" jugakla cikgu Harris ni..and nampak lagi muda..siap bercontact lense segala..selain dr his class environment yg lebih nampak welcoming dr class yg sblmnya. Dan yg lebih membangga, sejambak bunga hadiah hari guru Harris kepada Cikgu Sapiyah telah diletakkan di atas meja cikgu tersebut. After then, I was telling Harris, that he should be proud that his present has been selected to be among of her teacher favourite gifts. Yg funny, hanya baru hari ni aku dapat tahu yg jambangan bunga kami tu telah diletakkan di situ sbb Harris tak pernah pon citer kat aku berkenaan hal ini. Sblm aku dismiss fr the discussion session wif teacher Sapiyah, dia siap tegur wether aku nak pi sambung shoppingke slps ini...Her Q makes me thinks..yg.. mcm gaya org kayakah aku ini..dan mungkin krn itu cikgu tu ingat aku nak pi bershopping. And it also happened one time kat one restaurant in Bangi..the waitress was passing me bill...mcmla aku yg byk duit to pay the order during that day...

Dan yg lebih menghappykan....Harris got number 3 in class despite of strong competition among the students yg mana aku selalu sgt dgr dr Harris hampir ke semua subjek ade je yg score 100%. The good thing abt Harris, eventhough he only scores 1 subject 100%, yg lain hampir kesemuanya he maintain above 95. Hanya Matematik je dia dapat 94. So, in average Harris scores dlm 96.6%, for me just OK than my target yg expecting for him to maintain 95% for all marks. Dan aku pon tak tahu menahu, yg Harris dapat no.2 in his previous waktu streaming exam yg lepas. Syukur..Alhamdulillah...sgt2 berbaloi usaha kita walaupon bukan dapat yg no.1. At least better than our expectation sblm ni..yg mana aku jangkakan mebe Harris just akan dapat no. 10 ke bawah disebabkan bebudak di dlm kelas dia yg terror2. Nak2 palk Harris waktu nak exam tempohari..baru je baik drpd demam..Yg mana, itu pon dia takdela recover mana...dan krn itu jugak aku tak berharap yg dia akan perform. Aku pon tak sangka..sbb, Cikgu Sapiyah pon ade mention jugak yg mmg susah nak dapat no.1,2,3 dlm kelas Harris sbb bebudak dlm kelas dia yg cerdik2 belaka. And again from this good news aku pon takdelah hebah2kan sgt kat kuarga blah mentua aku since Harris is in the same class as his cousin. Aku tak mo, dgn berita gembira ini akan hanya buat the other party pressure..So, I just wat tatau..melainkan ditanya...

Dan hari ini menjadi semakin lebih menghappykan bagi aku..sbb, ade sorang kakak ni tegur and thought aku tgh mengandung anak yg sulung sdgkan aku skrg sdg mengandung anak ke-4. Terasa plak keawetan mudaan aku..Hahahahah. Kalu sblm2 ni aku ambil kisah tak kisah ngan all those compliments...as for today, aku rasa..mebe, what people thought abt me are right..sbb, it wasnt only that kakak yg tegur aku camtu..sblm2 ni..waktu aku di KPJ pon people ingatkan aku mengandung anak pertama...Mula2 tu aku buat tak kisah..Tapi, bila dorang emphasizekan lagi apa yg dia dikatakan pada aku by saying..aku masih lagi nampak cantik and thats the reason dia ingat aku mengandungkan anak pertama. dan hinggalah yg keseterusnya, yg ade org tegur aku preggykan anak ke-2...Whateverlakan..Janji, my honey happy dgn aku dan tak de intention nak even peeping kat mak we lain. I much prefer what God has given to me to be more appreciated by my husband berbanding yg lain...

Lain citer, Milan is getting more improved dr segi speaking n learning. Tiba2 plak, aku dok dgr dia berspeaking. I just wonder ntah dr mana dia dapat all those words. Sbb, selama ni dah jrg2 sgt dah minah ni speaking. Mebe, jugakla she got it from watching DVD..tak pon, mebe gak apa yg dia pelajari kat sekolah dah mulai menyerap di minda dia skrg...Dan aku nampak juga perbezaannya antara anak pompuan and lelaki..yg mana...Milan langsung tak kisah dan tanpa disuruh2 can take her books and do exercise kat mana2 pages yg dia suka..

As for Daniel plak, he is becoming cleverer. Dah pandai copy sounds...dan dah pandai jugak tolong carikkan brg2 utk kakak dia...Dah mulai confident berjalan...dan aku rasa kejap lagi dlm 1 mth mebe dah bule jadi tak berhenti asik nak ke sana ke mari..

No comments: