Monday, October 15, 2007

Pening kepala...

Dah berapa hari badan aku tak berapa sedap..kepala aku mcm sakit dan bengap.lidah aku mcm payau..tekak aku mcm loya..dan perut aku macam senak..bau kuah kacang pon aku dah tak bule nak bau..terhidukannya membuatkan perut aku jadi geli2 dan nak muntah..

Agaknya badan aku ni dah terlalu jarang sgt dimasukkan dgn makanan pelbagai mcm..so, bile aku makan berjenis2 makanan di hari raya ni..badan aku mcm dimasuki angin..mcm nak pecah badan dibuatnya pon ade..utk melegakan keadaan, aku telan 3 pil phytonatal di malam hari.....perut aku pon macam membusung...macam org pregnant 5 bulan. Aku tgk, ni ari jela perut aku baru susut sket..mungkin sbb semalam aku tak berapa makan sgt...dan t/hari tadi aku cume hirup sup ayam sayur..Lepas mandi, aku timbang berat, aku dah stabil semula ke 51kgs..yg aku perasan skrg, bila aku minum teh tarik byk2, mmg perut aku mudah kembung dan cepat sgt membesar.

Di musim raya ni, sume org demam open house. Family aku pon tak terkecuali. Ringan je mulut my darling bagitau kawan2 yg kami punya open house akan buat hari Sabtu ni. Letih kkdg aku memikirkan menu apa yg aku nak masak. Sbb dah lama aku fikirkan menu ni sejak dari hari sblm raya lagi. Kalu ikutkan hati, mmg mcm2 jenis yg aku nak masak. Cuma masalahnya skrg, kudrat tu ada atau tidak nak membuatnya. Bila buka majalah lama2, ternampak resepi chocolate torte, aku plak dah berangan nak buat torte jugak..bila terpandang cake chocolate ganche, aku pon teringin nak wat cake chocolate ganache juga..sedangkan, yg nak memasaknya aku seorang saje..mmmm, kita tunggula sampai hujung minggu ni..harap2nya apa yg diplan tu akan menjadi...

No comments: