Thursday, October 25, 2007

Duduk di office..

Skrg nampaknya aku lagi selesa duduk di ofis. IT staff dah upgradekan komputer aku dan aku really love the feature. Dorang dah update computer aku ke Windows XP dan lagi laju..yeyyeyeyeyey!

Rasa seronok pulak duduk kat ofis..sbb ramai manusia kat sini..jadi, aku tak rasa bengap..dan aku keep talking..biar pon main belasah..at least, I polish my English. Tadi, aku berborak dgn Hadi my companion of tutorial. PhD student from Iran. Very well verse in English tapi dia not admit it. Suprisingly, dia kata his parents not even no English. Then, I was asking him more Qs, why is that you can be fluent in English? Kemudian dia jawap, it is maybe because I was attending English class in my childhood.

Lepas tutorial, aku berjumpa Joanna dan Zigan. Joanna macam biasa minah Portugese yg outspoken dan load orgnya. Tapi, aku tak kisah pon..jawab sahaja soalan2 dia kesemuanya macam biasa..Dia dah offer diri nak buatkan measurement utk aku..sungguhla aku lega..tak kisahla if it can takes up to 2 weeks..as long as dia dah tlg measurekan..So, maknanya skrg aku perlu nak measure another one parameter, the cohesiveness. Than, should be I am done. Aku dah fixkan time to meet sv next week on Wednesday. I guess, sometimes, it is good to make us busy so that we can be more organized. Aku dah beritahu Zigan pasal dia perlu bersihkan apa yg perlu kat lab tu..dan dia kate dia ok..aku just kalu bule nak menghabiskan sisa2 terakhir aku di office ini sbg ingatan aku sblm meninggalkan bumi UK ni...

1 comment:

Kurma said...

bila kao balik ajin?
make sure.. hirup udara UK tu puas2..
tapi ko nanti ada PHD, insya-Allah.. bila jadi lecturer nanti misti ko akan dapat peluang pegi obesi lagi buat research atau apa2 collaboration U kao buat nanti heheheheh..