Tuesday, April 28, 2009

My day..

Aku bangun awal hari ini. Dlm pukul 6.45 a.m aku dah selesai mandi dan kemudiannya panaskan tungku. Saje testing portable cooker yg baru aku beli di Giant. rm44 jugakla duit aku melayang. Itu belum lagi termasuk rega butane gas. sekali 4 botol dia jual dlm rm17++. Mahal sket tak apa2. Sbb rasanya, bule dipakai agak lama. Sbb pada pagi ni, aku panaskan batu utk bertungku rasanya tak sampai 6 minit, batu tersebut dah cukup panas. Mudah sgt rasanya hidup ni bila dah ade portable cooker ni. Tak payah aku nak seksa diri naik turun tangga. Segala2nya aku buat di tingkat atas. Aku bertungku dekat2 1 jam. Rasa lega sket badan. Especially bahagian2 leher, bahu, pinggang dan punggung. Bahagian perut mmg aku tungku agak lama sket..utk kelegaan berpanjangan. Kalu ikutkan, ni dah masuk 45 hari aku berpantang. Okla rasa badan ni..dah bule buat kerja sket2. Walaumcmana pon, aku tetap berbengkung sekali sekala..rasa lebih selesa bila nak bergerak. Yg syoknya bila bangkit awal, kbykan urusan aku dah selesai dan baru tu my baby nak bangun. Ni pon dlm aku sdg menulis blog dia masih lagi bobok lepas aku tukarkan lampinnya.

Selesai bertungku, aku breakfast milo dgn 4 keping biscuit cream cracker. Sambil tu layan citer Intan yg kene paksa bermadu ngan mentua dia...Lepas abis citer Intan, aku pi cuci baju my baby yg aku dah siap2 rendam semalam. Kali ni aku cuci siap soaked dlm softener. Dlm kul 11> aku turun tingkat bawah, sidai baju dan makan tengahari berlaukkan ikan bilis. Kendian, naik lagi ke tingkat atas pi sidai baju my baby plak...

No comments: