Sunday, May 03, 2009

My oh my..

Hari ini aku bangun pagi agak lewat dlm 7 a.m. Pagi2 bila ngk sms dr si cleaner L..aku jadi sakit hati. Sakit hati sbb dia dah naikkan rate per hr dia sdgkan bila aku kal Kak Jah for booking, she was telling me that her cleaner rate still maintain. Tak puas hati betul aku ngan si L ni..kalu ikutkan hati mmg aku dah takde hati langsung nak deal ngan si L ni lagi sampai bila2. Aku spot yg si L ni kaki kelentong utk dapatkan rate tinggi.

Bermula sakit hati dgn si L, siangnya plak aku sakit ati dgn pak cik prebet sapu..pi charge aku rm30 semata2 utk ke Pangsapuri Senja ke Prima Saujana walaupon aku dah kasik jalan dekat utk ke sana. Ishkk, sakit jiwa betulla! Kalu aku tau, mmg aku dah drive kereta sendiri ke rumah tukang urut yg aku nak pi.

Dalam geram2 aku ngan si L dan pak cik prebet sapu..sampai2 umah aku terus pi sapu, mop lantai dan cuci tpt letak kasut di luar rumah. Touch up balik mana2 yg my darling tak sempat nak cover sambil cuci bilik air bawah. Dalam hati aku plak dok membebel2 sebel dgn pembantu yg pemalas...byk songel bila disuruh mop lantai dan cuci bilik air..walhal bila aku buat sendiri 1-1.5 jam pon bule settle. Tu pon, amik masa sket sbb aku hanya buat sekali sekala..jadi, kenala spend masa lebih sket. Itu lom lg sakit ati ngan keje2 dorang yg cincai. Tali2 mop tu yg tersakut kat kaki kerusi xde langsung inisiatif dorang nak kutip. Dibiarnya kat situ berhari2 dan berminggu2. Heranla dgn pembantu zaman skrg. Mebela kot sbb dorang pon keje x ikhlas..tu yg result keje dorang pon so-so aje. No wonder ade sorang kwn aku tu eventho ade maid, weekend dia jugak yg tunggang-langgang mengemas rumah.

No comments: