Saturday, April 04, 2009

Happy 39th Birthday My Darling..

Happy 39th Birthday my Darling..

Semoga panjang umur dimurahkan rezeki...

Kita celebrate your birthday dilain kali..slps habis pantang yea...

Alkisahnya dihari ini..hampir seharian aku keluar. Selesai mengemas, aku dan my darling together with my baby heading to hospital for check up. Lepas jumpa Dr, kami ke Metropoint..Makan di Korean Chicken Grill...Sungguh kenyang! Nasi dia pon rasa mcm pulut..Kenyang dia aku rasakan dapat cover sampai ke dinner. Masa awal2 nak order tu, punyala hampir tertewas bila ngk perkataan 'ice' dlm order brochure dia..milo ice, moccha ice..pendek kata everything about ice...sungguh mengancam jiwa! sambil2 tu aku tetap kontrol diri..just order korean tea utk penghilang dahaga..OKla juga rasanya..mcm rasa air nasi yg ditanak gamaknya...buat geli2 org kata...

Siap lunch, kami bertiga amik my eldest and my doter di taska. Balik rumah sekejap, kami keluar lagi pergi melawat kebun yg konon2nya kami bercadang nak beli..somewehere di Dengkil(tapi just melawat dlm kete ajela..). Banyak betul pokok buah2an yg tuan tanah tu dah siap2 tanam...My kids pon excited bila ngk ade chicken and goose barn..Menjerit2 bila nampak ayam, anak ayam dan angsa..Pendek kata meriah betulla kebun tu..Siap ada beberapa ekor anjing tolong jadi jaga...On the way balik, I showed to my eldest how pineapple tree looks like..Punyala dia excited bila nampak buah nenas di sebalik daun2nya yg berduri. At least, he learn something for today.

Habis melawat kebun, aku singgah jap di susuibu.com..tak ade apa2 yg menarik. Akhirnya, aku pi ke kedai brgn kanak2 dia Bangi..Adala shopping sket2..Sket2 pon,rm165 jugala duit aku melayang...Betulla, duit skrg ni mudah dah mengalir mcm air..

Badan ni plak mmg rasa mcm nak melayang..Rasa mcm nak balik cepat, nak baringkan kepala atas bantal. Sampai rumah, aku terus buat air akar herbanika bercampur madu..Sejak dua menjak ni mmg aku rasa mudah haus..Sket2 nak minum2..Kalu dapat air dari peti ais tu..Rasa mcm...Aduhaiiii..nikmatnya!

Update terbaru berat aku skrg ialah 63kgs...ade 10kgs more nak dibuag..ntah ianya akan menjadi kenyataan atau hanya mimpi..Aku aim, kalu dapat 58kgs pon dah memadai...Kalu dapat 55kgs lagila OK..Cume, rasanya, bila dah towards the end of confinement dah makin liat berat ni nak turun walaupon aku dah kontrol2 makan. Tadi, sblm keluar...Kbykan baju2 aku dah tak muat..Seluar lagila jgn cakap..semuanya stuck di peha..Kalu dulu aku pakai longgar..Skrg nak passkan tang peha pon dah susah...Even pakai size 14 pon masih sendat..Sblm2 ni, kalu size 14, mmg pasti londeh ke bawah! senang citer, pi salin tukar2 baju nak carik pakaian yg sesuai nak ke sepital pon bikin aku jadi keletihan!

Citer pasal org gaji lagi..si L ctc aku semula...Aku rasa dia ni mmg dah biul..Tak reti nak nego..Nak gaji tinggi..Tapi, asyik bertukar2 deal..Sampai tahap, aku malas dah nak melayan..Sng cakap..Aku dah give up! Dia cakap ade org nak keje ngan aku..tapi, nak gaji rm600. Sebenarnya, aku dah malas nak layan si L lagi..Lantakla ko nak cakap berapa byk gaji yg ko dapat kalu ko keje part time..aku tak mahu tahu! Yg aku tahu deal aku nak gajikan ko dgn gaji rm700, tapi cuti seminggu sekali..Aku dah bagi cuti..lagi mau lebih2...Yg org yg dia nak rekemenkan aku plak..dahle tatau kejenya ok ke tak ok..Pastu nak demand sampai rm600. Mmgla aku tak berkenan. So, aku just jawab strict..

'Maaf, saya tak berminat. Terima kasih'

Terus-terang aku cakap..Aku dah tahap bosan melayan org mcm ini..Mcmla aku ni desperate nakkan pembantu...Sampai tak bule hidup, kalu tak ada dorang!

No comments: