Monday, April 13, 2009

Bibik no.3

Smlm aku diberi bibik sementara no.3 oleh agent. Aku sangkakan dia akan passkan aku bibik fresh sprt yg dijanjikan. Rupa2nya maid recycle lagi. Tak sampai 7 jam buat kerja dah bagitau aku yg dia nak balik. Sbb katanya, asik teringat2 anak majikan yg lama. Mmg aku perasan, masa agent antarkan dia ke rumah aku, bibik ni nampak reluctant nak keje di sini. Agaknya suspen kot sbb tau dah 2 bibik sementara yg kerja di sini. Aku pon tak pahamla ngan bibik2 skrg. Keje kejap2, lepas tu dah tak mau keje. Tak dimarah, tak ditengking, pendek kata, takdela aku buat apa2 kat dia..dah kecoh nak minta balik. Entah apa2. Kalu ikutkan smlm, aku cume suruh dia gosok baju sebakul dan masakkan makanan utk aku. Makanan aku pon, mmg habis sempoi..hanya sayur air ikan bilis..tak perlu nak goreng atau bakar ikan segala...dan anak2 aku yg tua dah aku antar ke taska kedua2nya for full day, while my baby stays with me..mmg aku tak let the bibik to handle the baby...tu pon masih tak bule nak deliver the work! Mmgla dia cakap yg dia dulu dah pernah keje pembantu..Tapi, pagi ni aku tgk kualiti keje dia takdela sebagus mana. Vacuum carpet pon tak bersih. Again, aku cume diam dan ambil vacuum dan vacuum semula..So, aku rasa mmg tak logik sgt2la kalu ada org suka2 nak cakap aku ni yg terlebih cerewet sampai tak lekat pembantu!

No comments: