Tuesday, April 14, 2009

Pekena dia ni???

Pekena ngan bibik aku ni..tak dimarah2, tak ditinggi2 suara dah kecoh nak minta balik..buat keje hanya memasak dan housekeeping..pada masa yg sama..aku pon bukannya jenis byk minta atau arah itu ini...sementara anak2 aku yg tua sume aku dah hantar ke taksa for full day, itu pon, masih mengada2 sibuk nak agent amik dia. Dia ingat, keje agent tu adalah utk hantar dan pick dia. Bapak agent tu penat pi antar dr Shah Alam pon tak habis lagi...ni dia dah tak sabar2 nak balik siap cakap, kalau agent tak mo amik dia pukul sekian2, dia nak balik sendiri..

Sebenarnya2 bibik ni dah menguji keimanan aku. Dah spjg di sini, aku elok2 cakap dan layan dia..dia plak bule buat perangai camni. Mentang2 dia ngk aku berlembut dgn dia..mulala dia nak pijak kepala..Kalau ikutkan bukannya aku yg tahan dia...Nape plak dia nak beremosi?? Aku terus-terang cakap dgn agent..aku bimbang, tiba2 plak aku jadi angin ngan bibik ni...yelah, bukannya salah aku nak tahan2 keje di sini..Tapi, dah agent tu sendiri yg tak sempat lagi nak amik dia..Dia tu plak mikir tak pakai otak..Dah suka2 mcm boss plak nak bagi keje agent pi antar dan pick dia..Bila aku citer kat agent, agent tu plak naik angin sampai kuar perkataan

"kurang ajar ini org ya!"

Dlm hati aku berkata..


"Ya, bapak bener sekali..mmg kurang ajar...kayaknya kita nggak ade kerjaan lain mau grisik2 ngurusin dia!"


Sometimes, I just wonder, dorang ni datang sini sebenarnya apa niatnya? Nak keje atau tak nak keje? Atau hanya main2 saje? Rasa nak keje dorang pi keje..rasa tak mo keje atau fikir nak balik kg...dan2 kal agent suruh ambik dorang. Mana2 kawan aku yg extreme ade je yg advice..

'ko campak je baju2 dia kat luar, suruh dia berambus'

tak pon..

'ko letak aje kat luar kalu dia dah tak sabar2 nak balik kalu dah tak suka sgt nak duduk dlm umah kita'

No comments: