Tuesday, March 31, 2009

My life w/o bibik day 3

My life w/o bibik day 3.

Okla..rasa mcm sunyi sket rumah ni..dah tak payah pk pasal org...pk pasal diri sendiri saje...rasa free...rasa best...rasa syok..dan segala2nya..

Tapi, dlm rasa yg best2 yg aku sebutkan tadi..adala jugak seksanya...seksa kene buat makanan sendiri, seksa kene kemas rumah sendiri...Btw, its not a big deal. Aku rasa, takde problemnya nak kemas rumah sendiri2. Cuma, tula bilik air aku pon tak semenggah mana..SBBnya, aku dah mcm habit sejak preggy suka nak sental bilik air hampir setiap hari..So, bila pantang2 ni aku tak sental bilik air..aku rasa mcm tak syiok plak..Aku ingatkan penyakit PERFECTIONIST aku dah hilang...tak sangka plak, bila dah balik Mesia, penyakit tu dah datang balikla plak...Cuma, aku ni kenala kontrol2 sket SBB aku lani dalam berpantang..

Tadi, aku dah kuat2kan diri..pi vacuum lantai ruang bilik tv. Sedapla sket mata ni memandang. Waktu my mil datang pon, dia mcm hint2 utk aku pagi2 pi settlekan urusan di tingkat bawah...Mmmm tak kuasa aku..pantang2 ni, sume keje aku nak buat..

Mana yg aku larat..aku buatla..mcm yg ringan2, kemas2 di tingkat atas mcm kemas bilik tido dan cuci baju baby dan baju dalam aku..maksudnya, yg mana pakaian yg perlu utk aku atau baby pakai regularly..mmg aku cucikan dulu..mana2 yg tak begitu penting, aku tunggu je my darling cuci masukkan dalam mesin..Stkt nak pusing mesin tu rasanya takdela masalah besar bagi aku..Tapi, part2 nak pi menyidai ke luar dan mengangkat baju rasanya big NO-NOla utk aku buat dlm masa ni...Takat nak angkat2 cawan2 atas meja dan cuci pinggan mangkuk sket2 tu masih OK lagila bagi aku..But, kalu nak buat lebih2, mmg aku tak larat!

Skrg ni pon, aku plan nak buat sandwich bebanyak..just makan sandwich saje during lunch dan roti 2-3 keping cicah ngan milo bercampur 2-3 sudu besar oat. Malas nak masak berat2 sbb in the end aku jugak yg kene mencuci kuali dan periuk belanga segala..

No comments: