Friday, March 27, 2009

Al kisah bibik no.2

Alkisahnya bibik no.2 aku...dah mulai buat peel, walaupon baru bekerja in day 5. Ni ari, dia cakap, tak larat nak keje ngan kami lagi..walhal kejenya, just uruskan my eldest son, selain memasak for my lunch kendiankan panaskan balik my baki lauk fr lunch for me to eat for dinner. Lain2, dia kene mop lantai umah ari2 dan cuci tgn baju2 tertentu terutamanya baju baby and baju kerja my hubby. By 2 pm besanya maid aku tu dah membawa diri melayan perasaan kat bawah...silap2 hb siap sempat terbongkang tido..

Yg peliknya, pagi tadi aku yg caught dia tido dalam bilik dalam kul 9 lebih pagi, tiba2 pas aku suh dia continue keje cuci toilet atas dia leh cakap, dia dah tak larat keje..dan konon2nya dah ctc agent tuk pick up dia esok. Ntahla..malasla aku nak pk kerenah maid yg ntah paper..konon2nya nak gertak kita..Mebe dia fikir, drpd aku yg fire dia..baik dia yg reject tak mo keje ngan aku..SBB aku pon silap juga dok citer kat dia..yg previous maid kami tu kene fired sbb tido sambil jaga anak aku. Perhaps, sbb dia nak jaga reputation, makanya dia buatla citer dia tak mo keje ngan aku...

Aku rasa, bibik dah mulai perasan yg aku tak suka dia...sbb sejak aku found out dia buat keje tak betul, aku dah malas berborak2 hatta nak mandang2 sgt muka dia..Sebenarnya, aku malas nak ramah2 sgt ngan dia..sbb, bila dia bagi muka..mulala jadi pemalas ingat kita ni tak kisah utk dia buat apa2..Ntah kenapa, sejak dua menjak ni..aku mcm menyampah tahap gaban kat maid. Rasa mcm dorang ni sume tak bule diharap. Mungkinla jugak secara kebetulan aku dapat maid REJECT yg biasa kerja lepak. So, bila mulai kerja ngan aku mulai tak tahan itu dan ini. Kkdg, aku pk, sbb dorang keje terlalu lepak tula sampai byk masa nak buat benda2 mengarut. Dok bergayut ngan bf..Kalu ikutkan, keje ngan majikan lamanya bukannya susah mana..masak pon tak perlu, cuci toilet dan mop lantai pon tak perlu ari2, hanya perlu iron baju kerja dan hanya perlu jaga anak2 saje. Tataula dia ni kencing ke apa..

No comments: