Sunday, June 14, 2009

Jalan2 di Alamanda..

Smlm dgn baik hatinya, daddy gave us a treat..eating out and shopping di Alamanda..Sebenarnya dr semalam mommy was asking daddy to bring her out sbb weekdays mostly mommy is at home...Boring duduk rumah ni tau2 sajelakan...

On the way to Alamnda..Daddy was asking mommy where place to eat. Mommy just didnt mind sbb perut ni bukannya rasa nak makan sgt pon...So, we just followed Harris saying to have our lunch at KFC coz he was longing to eat nuggets there. Jadinya, diet mommy smmgnya fail lagi pada hari smlm...Disaat org makan..mommy pon join makan dan sempatla juga merasa spicy chicken KFC yg baru..My sincere comment..'MMG X SEDAP!'

Lepas habis semua org makan dan kenyang, we headed ourselves to Reject Shop..Saje ngk2 di situ...manala tau kot2 jumpa baju branded2 yg comel2..bule jugak mommy mendonatekan duit di sana...heheh...Tapi, nampaknya tak ada apa2 yg menarik..Sempat jugak dlm jalan2 tu pi singgah kedai emas Habib Jewel yg konon2nya tgh sale tak hengat sampai 50-70%. Saje cuci2 mata tgk koleksi emas putih dan berlian dia...Waktu mommy ngk tu bulela dapat discount dgn rega 7k kalu beli satu set cincin, necklace, earings dan pendant dia..Mmmm, kalula mommy berlebih duit..mmg sah2la set tu mommy dah sambar..

Kiranya our day outing tu mcm2la yg kami dapat..termasuk...

1)find out how elliptical works and looks like. Sambil tu dapat to know my latest weight and body fat..Mmg gue gemuk sey! Body fat jgn cakapla...dah terlebih byk %!

2)came to know the price of semi-D&bungalow at Putrajaya facing to the lake..Tak silap aku around 2million for bungalow and 1.5+million for semi-D

3)knows the price of bangle..200++..Kalu gue ni byk duit..mmg gue dah beli...sungguh bernafsu jadi perempuan ni..semua benda pon kalu bule nak dibeli dan dimiliki...

4) Harris got his transformer's colouring and comic books kat MPH dan aku plak dapat beli cooking book at the price of $13+

5) shopping stoking my baby di Mothercare sambil ricky2 rega Quinny Zap di situ..For the stroller itself reganya dah 1.1k..so does the carseat..So, in total kalu nak beli stroller ni adalah dlm range 2k++..gigil tangan nak beli! Baik je aku beli elliptical aku cenggini..huhuhuhu

6) shopping jeans dan baju my baby di PONEY...PONEY ni brand of Malaysia. But, strangely the price is quite competiteve juga comparable to branded items sold kat Mothercare, GAPS and Pumpkin Patch segala. Kiranya price dia sligtly lower dr brand2 yg aku sebutkan tadi..Kkdg macam tak paham, kenapa plak brgn buatan Mesia tetap nak jual mahal2? Apa2pon, aku rembat jugak sbb nak pakai..cume baju dia je aku dapat beli dgn discount 50%...Lagipon, aku sakit ati dgn kualiti jeans Pumpkin Patch yg aku beli sblm2 ni..Keras kejung! Budak pon tak selesa nak pakai...Jadi, kesimpulan aku di sini..It is not about brand, but its matter of comfortability...

7) Seronok dapat beli pewangi pot puri yg selama ni aku dok cari2..Dah 32 tahun hidup baru aku tau nama pewangi tu is "TEDDY BEAR". Mula2 tu cam tak caya..Takkanla bau cam rose tapi namanya TEDDY BEAR plak? Ngk2 bila dah bubuh di rumah...Barula puas hati dapat beli pewangi yg betul...heheheh..

8) Belikan Harris beg Ben 10 sbb beg Spiderman yg aku belikan dia 2 years ago dah putus..Aku pon tak paham cemana bule putus...Agaknya, tersepit in between pintu van pak cik drebar kot gamaknya..Adala jugak belikan dia baju Ultraman yg dia pilih sendiri..termasuk botol air Ben 10..SBBnya, dia selalu kecoh nak bawak air pi sekolah..Dan Milan plak dapat jam barbie..Gara2 jam barbie dia jugakla si Milan tu tak tido2 malam tadi..dok kalut bila jam barbie dia tak dijumpai..

9) Minum kat Starbuck dan beli donut di kedai donut..

Balik rumah..mmg nampak si Harris sungguh2 happy..Mana taknya, kbykan brg yg dishopping adalah brg2 dia..Si Milan??? Kesian..cume dapat beli jam..Nasib baik Milan budak kecik..Kalu dah besar..mesti dia tahu nak compare2..awat dia dapat beli satu brg tapi abg dan adik dia sampai 2-3 brg...

Mlmnya, aku temankan Harris baca komik transformers..Yg kelakarnya, dah tua2 ni barula aku tahu watak2 dlm transformers tu..Autobot, Megatron, Optimus Prime, Ironhide, Sideswipe dan bla..bla..bla..termasuk words english yg aku besa dgr tapi aku tak besa guna...

villian-devil
horizon-skyline
deploy-to organize (troops or resources) into a position ready for immediate and effective action
hurl-throw in great force;To throw down; overthrow
halt-A suspension of movement or progress, especially a temporary one: The car rolled to a halt when it stalled
alleyways-a narroe passage between buildings
sprung-to jump over(mcm springla kot nih)
rippled- To rise and fall gently in tone or volume

No comments: