Tuesday, November 13, 2007

My girl yg mahu dilayan..

Dah dua hari aku buat kerja sambil jaga my girl..komen aku buat masa ini..sng nak buat kerja sambil jaga anak kecil tambah pula mainan di rumah aku agak membosankan..byk masa bila aku berdepan dgn komputer, my girl akan singgah dekat dgn aku dan minta didukung..kekadangtu bukannya dia nak minta dukung..tapi, dia nak duduk di meja komputer aku..sudahnya, aku mmg langsung tak bule buat kerja..

Kalu ikutkan mmg aku betul2 letih hari ini..tapi, nak buat macamana hidup perlu diteruskan..dan aku pon bukannya ade duit nak simply berikan reason pada my darling utk escape memasak dgn nak makan makanan luar..

Aku sprt biasa dgn rutin hidup aku skrg..celik mata...siap2kan my girl..tapawkan my boy lunch pack..temankan my boy breakfast sementara kkdg tu menunggu my girl bangun..hantar my boy ke skool dgn my girl sekali..balik dr hantar skool my boy, aku melepak depan komputer..tgk benda2 merapu..sambil buat kerja sket2..sambil tu, bagi my girl b/fast..dalam pukul 11.30 aku dah sibuk nak menyediakan makanan my girl pulak..petang dalam pukul 2.45..aku da sibuk2..siap2 nak ambil my boy dr skool...balik dr pick up my boy..aku sibuk2 nak mandikan anak2...bila dorang dah bersih..aku kasik dorang makan..sambil tu prepare2 makanan utk dinner..by the time my darling sampai rumah dalam pukul 6.30 p.m..makanan dah tersedia..anak2 pon dah bersih kebiasaannya..sungguh..mmg sungguh meletihkan..malam hari slps dinner, andai aku lucky..my darling akan tlg cuci pinggan...suapkan my boy makan..vacuum lantai living room....

pukul 7.30, besa sume org dah kenyang makan..sume org bersidai2 depan ruang tamu dan tgk tv...sambil tu, check book bag my boy..ajar sket2 my boy alphabet, figures dan membaca...i was very impressed smlm..coz my boy finally, bule membaca sket2...berdasarkan gambar..

'I am drinking'
'I am eating'
'I am laughing'
'I am crying'
'I am talking'
'I am listening'
'I am yawning'
'I am sleeping'



dalam pukul 8.30 slps my boy lesson session..kami sume akan naik tingkat atas..biasa my darling akan mandi dan aku masih lagi melayan anak2...we normally will have stories time before going to bed.. slps anak2 selamat tidur, kkdg aku sendiri masih lagi tak rehat..kkdg tu kemas bilik pakaian..cuci baju, sidai baju, lipat baju.....itu belum dikira lagi malam dan pagi buta aku masih tak dapat nak lena dan nyenyak tidur...sbb my girl dok bangkit nak mengacau tidur aku....sbb nak negmpeng 3-4 kali...kalu aku larat, malam tu aku berjaga nak buat kerja sekolah plak...membaca, menulis dan memberi komen apa2 yg perlu...

Inila rutin hidup aku sbg isteri dan ibu..

No comments: