Thursday, November 08, 2007

Masa yg cepat berlalu

Dah beberapa hari rupa2nya aku tak update blog...tanpa aku sedar, esok dah nak masuk hari Jumaat dan progress aku??? huh! masih buntu..kali ini, aku kene berfikir dgn lebih berhati2 kerana tak mahu analysis dan basis yg aku buat pada kali ini tersilap. AKu kira, ini adalah last analysis utk kerja aku..dan andai kata aku dapat tackle dan complete this part, meaning that, slps ini aku bule menulis dgn aman dan flownya....

Balik dr tutorial, aku dah sibuk nak jumpa Kak Seh sblm dia balik Mesia. Sblm tu, aku singgah ke rumah kawan baru dalam University, Mar namaya..nampak selesala pada pandangan mata aku...rumah dua bilik dalam university...walaupon bayar mahal tapi still come out in the same amount sbb dorang tak payah risau nak fikir nak bayar fasal bil gas, air, api dan broadbent segala..

Slps sejam, di rumah Mar, aku berjumpa dgn Kak Seh...Kak Seh yg sedang sarat pregnant anak ke-3, dgn seronoknya tunjuk kat aku..medela breast pumpnya yg baru..hadiah dr kawannya di London, yg juga sebenarnya bekerja satu dept dgn aku..Balik dr rumah Kak Seh, macam2 yg aku bawak..termasuk bunga balung ayam Kak Seh yg segar bugar dan pokok basil yg aku pon tak pasti sama ada akan terus hidup atau mati bila bertukar tgn empunya..sbb faham2 sajela, aku ni bukannya bertgn hijau..asal tanam pokok..pokok nak gemuk dan besar...biasa byk saje pokok yg aku tanam umurnya tak panjang...kalu yg berumur panjang tu pon, biasanya jenis pokok2 hijau yg tak remeh utk aku menjaganya..

Sampai di rumah, aku rase sungguh2 gembira..aku suka tgk bunga kale2...sekembalinya my darling dari ofis, dia hanya tergelak, bila aku bawak balik bunga...sbb dia faham sgt, isterinya ini bukannya bertgn hijau...takut2 bunga yg segar bugar tu mati di tgh jalan...

Petang for dinner, aku cube masak pizza...menyampah langsung base pizza aku keras..aku pon tak tahu, ini ntah berapa kali percubaan aku yg kurang menjadi..macam nak terbantut aku nak mencuba nak buat base pizza lagi..

Dan hari ini, merupakan hari ke-4 aku berpuasa...so, maknanya ade 5 hari lagi aku nak kene ganti puasa..kalu aku rajin, slps habis ganti puasa ramadhan, bulela aku puasa sunat isnin&khamis...sambil dapat pahala..bule juga, aku kempiskan sket perut aku yg besar ni yg dah macam org pregnant 5 bulan...mudahkan cerita sejak open house kami beberapa minggu lepas..kami suami isteri dan bulat mcm teddy bear..dan hingga kini masih tak settle2 penurunannya lagi...pencernaan aku pon dah kurang lancar, tak tahula sbb kalu aku hentam laksa sejak dua menjak ni..sampai membantutkan proses pencernaan dalam badan....

No comments: