Monday, November 12, 2007

Baking my cheese cake..

Hari ini my girl stay at home with me sbb babysitter aku bz dgn persiapan nak balik mesia selama sebulan..Dalam boring2 aku tak dapat nak concentrate, aku try buat cheese cake..entah menjadi, entah tidak...

My girl pon tak begitu banyak songel...tidur dalam dua kali waktu siang...sbb mungkin malam tadi keletihan sbb 2-3 kali bangkit malam sampai sakit badan aku ini dibuatnya..

Semalam sblm tidur..ada words baru lagi yg my boy belajar..dia dah mulai faham dan baca certain words..pd pendapat aku, perkembangan budak2 ni sebenarnya perlu diasah..sbb sefaham aku..mereka ni sebenarnya dah tersedia diberikan akal..cume, kita sbg parents yg perlu stimulate mereka. Nak kata..my boy membaca secara superb, tidakla juga..sbb baru2 ini saje aku serius nak dia mengenal angka, huruf dan membaca...tapi, yg aku perasan, bila dia dah mula belajar menulis..lagi mudah dia nak mengenal huruf berbanding kalu aku suruh saje dia membaca dan menghafal huruf dan angka sekali lalu....

No comments: