Thursday, November 01, 2007

Kepenatan..

Lega rasenya aku dah siap prepare poster utk poster presentation esok yg aku prepare hampir 1/2 hari. Walaupon, Amoi yg jaga printing servis tu bising2 pasal aku lambat hantar poster aku utk printing, at least dia masih baik hati nak siapkan poster tersebut by 9.00 a.m tomorrow. Aku masih lagi tak prepare betul2 utk presentation esok. Rasanya, aku main redah saje kot.

Aku pon dah selesai e-mail chairman utk session conference aku di US yg aku suppose present next Monday. Aku tau, chairman aku mmg tensen gila babasla dgn akunye cancellation ni..tapi, tak pela, walaupon last minute, aku tetap ade courtesy nak bagitau. Aku rase, slps ni, mesti org ngk aku mula last minute..segala2nya last minute.

Bila tgh banyak kerja, aku rasa begitu cepat masa berlalu. Biasa aku bergerak ke skool dalam pukul 9.30 ke 10.00 pagi..tapi, nampaknya skrg makin lama, makin lagi awal aku kene bangun. Smlm aku sendiri dah kepenatan, bila masuk pukul 9 malam, aku dah tak larat nak buat kerja dan terus nak masuk tidur. Baby plak asik buat hal, bangkit sampai 3 kali dalam satu malam semata2 nak ngempeng. Aku jadila semakin tak larat. Hingga buatkan aku give up, ingatkan nak ceraikan susu saje si Baby di waktu malam. Kalu dah worst case sgt, aku rase, kalu aku ada kudrat aku nak perah saje susu slps balik skool utk bekalan Baby keesokan harinya...

Tak byk masa sgt yg terluang utk aku..sbb kebiasaannya, aku hanya buat kerja dr pukul 10.00 a.m-2.30 p.m sbb by 3.15p.m aku dah kene terpacul kat skool my boy. Mungkin skrg ni aku cepat letih sbb kene mula berfikir di samping byk berjalan kat skool. Aku dah tak bawak kereta pi skool sebaliknya aku hanya jalan kaki which takes me about 15 minutes by walk. Biasa pon, bila aku jalan kaki, aku rushing dan tak sempat pon nak pandang kiri kanan.

Hari ini, sedang elok komputer ofis aku buat hal. Dalam aku smgt nak buat kerja di ofis, tiba2 di shut down. Aku punyala frust sbb sblm2 ni aku dok puji2 kat depan my darling yg komputer aku ni lagi laju dr our home computer, ngk2 hari2 ni dah jadik kapuut pula.

Balik rumah, slps pick up my boy normally around 3.30 p.m, adakalanya aku browse forum, paling tidak pon, aku rehat2 sekejap dan dalam pukul 4.00 p.m, aku akan prepare masak2 apa yg perlu. Petang tadi pon, aku skdr masak sempoi, sotong masak kicap yg mana aku sendiri pon tak terjamah sbb aku dok sibuk habiskan telur mata kerbau goreng smlm hari kedua aku berbuka puasa ganti.

Bila dah byk keje, aku dah dont bother dgn masalah remeh temeh yg berlaku kat sekeliling aku. Sbb pada aku baik siapkan projek aku dari nak melayan peel org yg terlalu byk masa yg suka merapu yg bukan2.

Aku pon dah dapat solution utk org jaga my baby spjg baby sitter aku tak ada..Harap2nya, aku dapat siapkan dalam secepat mungkin since my mil dah sibuk2 tanya2 bila aku nak habis dan my darling pon dah mula buka plan nak balik Mesia December ni...

No comments: