Monday, April 16, 2007

Sekolah kembali...

My boy masuk sekolah kembali setelah hampir 1/2 term meninggalkan alam persekolahan...memang berbeza bile my boy ke sekolah..hampir semua org bangkit awal..alhamdulillah, my boy sempat b/fast coco crunch bersama2 my girl pagi tadi..Biasanya mmg aku akan terkocoh2 menguruskan anak2..yelah, nak menguruskan si my girl dgn nak menukarkan pampersnya, nak membersih2kan badannya dan menukarkan bajunya sblm dihantar ke baby sitter..my girl plak sejak akhir2 ini tak bule tak nampak kelibat ibunya, mulala sprt org hilang arah mengelabah dan menangis tak keruan..Mmg pagi tadi, my girl bangkit lagi awla berbanding abgnya..My boy, bila aku kejutkan masih lagi mengantuk..Since, hari jumaat lepas tak jemu2 aku memberitahu my boy yg dia akan ke sekolah James pada isnin minggu hadapannya..

Pagi tadi, alhamdulillah, my darling membantu memandikan my boy..yelah, kalu yerpon my boy tak mahu mandi, paling2 mestila nak disuruh pee, brush teeth dan tukar baju dahulu..kalu, my darling tak membantu mmg susahla gamaknya..kalu bule, utk hari2 seterusnya biarla my boy bangkit awal lagi dan mandi bersama2 my darling lagi..kalu bule biarla seawal 6.30 pagi..kemudian, bulela my darling bertolak ke tpt kerja pukul 7.00 pagi..Kalu 7.00 pagi my darling dah bertolak, sekurang2nya pukul 7 petang pada hari yg sama my darling dah sampai di rumah dan dapat membantu memandikan my boy diwaktu petang sementara aku memasak..My girl pula sekurang2nya dia dah mandi di rumah baby sitter..

Aku rase, life a bit more organize bile my boy ke sekolah..Smlm, anak2 semua tidur kurang dr pukul 10 malam..Harap2 my boy takkan byk menangis dan sentiasa happy apabila aku menghantar dan menjemputnya ke sekolah James setiap hari..Dan antara point penting harapnya dia akan lebih matured dan takkan byk ragam..Selesai dgn si my boy, cabaran menghadapi my girl pula yg kelihatannya sudah pandai meragam..

No comments: