Friday, April 27, 2007

Hari ini..

Hari ini aku ubah resepi smoothie aku..instead of sugar aku put honey and add banana inside my mixture. Mula2 tu rase kurang sedap juga smoothie strawberry campur banana ni..tapi bila dah diperam barang 1/2 jam dalam peti sejuk rase gulp..nyummy juga..Elokla kiranya aku catitkan diet aku smlm for monitoring:-

-b/fast cornflakes+semi skimmed milk
-smoothie strawberry plus sugar
-3 keping roti bakar
-1 pinggan penuh mee goreng for dinner
-2 biji epal
-1 biji oren
-2 ketul dates
-curi2 makan coklat sepotong dua

the end...

Again, malam tadi aku tak makan jamu aku..makanya hari ini sampai skrg aku masih tak melawat tandas lagi evento label kat dates yg aku makan tu kata dates ni is the source of fibre and helps maintain healthy digestive system..agak memelikkan juga system badan aku ni evento dah berbiji2 buah dan fibre aku dah makan..still degil sisa2 tu nak duduk diam2 dalam badan aku dan masih mengharapkan pemangkin utk dinyahkan..bukan buah2an dan cereal sahaja yg aku makan..yogurt pon termasuk dalam diet aku yg mana ianya juga bagus utk pencernaan..akhirnya aku buntu..rase macam nak request dan2 tu juga nak my darling belikan aku trampoline atau pon stepper..agak2 mungkin aku kurang exercise..walaupon kalu diikutkan semenjak my boy masuk skool hampir setiap hari aku berjalan..even so, my weight this morning maintain at 53-53.5kgs..okla tu..harap2 by next week dapatla susut lagi ke 52-53kgs..tadi sms aku browse flickr ternampak gamba seseorang yg slim-melim..aku agak mungkin around 48kgs kot her body weight..nampak muda jelatala that women evento punya anak sorang dalam 4-5 tahun umurnya..aku agakkan mesti that women sebaya aku kot..tapi aku ni nampak jauh lagi matured berbanding dia..aku mulala berkata dalam hati..utk maintain nampak muda, kenala maintain dan jaga badan supaya tak overweight..kemudian aku teringat kembali sms aku di mrsm..agak2nya bila aku nak kurus macam aku di mrsm dulu tu ye?? Kat bawah ni adalah gambar aku sms di tingkatan 4..mmg kurus u...



Tapi stkt aku di mrsm sajela aku kurus..kemudian mulala aku mengembang dan mengembang..no wonder, x-classmate aku di mrsm tak habis2 nak panggil aku tembam sms dia melawat aku dan teman2 di university...mmg aku dah berkali2 ganda besar dr sms aku di mrsm..ahahhaha...mahu aku kene diet susutkan lagi 8kgs kalu nak kurus cenggitu

Ok kita tinggalkan citer wawasan nak kurus ni..aku nak menulis ttg my boy pula..hari ini aku sakit kepala sbb my boy meragam sms balik dr sekolah..aku ni actually tak kisah my boy nak duduk di rumah..tapi kalu dah mula keluar peel2 hebat my boy ni mmg mudah sgtla aku nak naik hangin..bile hangin dah datang mudah2 sgtla my boy tu dapat spesel present dr aku..Hari ini dia tak ke nursery Maya..sbb org nursery tu dah confuse ingat my boy tak datang ke nursery..bile tghari tadi aku datang..dia kate dia tak de makanan utk may boy..rase hangin je aku..tanduk pon macam nak keluar atas kepala....maka balikla aku ke rumah dgn my boy dgn hati kecewa dan membara disebabkan takde makanan diperuntukkan utk my boy..Dalam hati macam nak maki2 je nursery tu...Sms di nursery tadi kami sempat tgk my girl makan..wah bukan main sopan anak dara aku..bile di rumah mesti tak mahu duduk diam di higchair..tapi di nursery bukan main baik hati je duduk dan siap terikat lagi di kerusi baby..

Nota kaki: Aku dah calarkan kereta avensis my darling sms pick up my boy skool..ntah ape yg aku langgar sms aku reverse di jalan tadi..

No comments: