Thursday, April 19, 2007

Nak diet...

Another 2 weeks, kami akan ke Holland and Belgium..badan aku plak semakin hari semakin naik mencanak2..sejak 2 weeks ago..simply aku naik 3-4kgs..mmm punyala mudah nak naik badan...tapi susah nak turunkannya..kenaikan ni aku kira disebabkan oleh beberapa perkara

-i ate many junk foods..ccoklat and jajan..even aku makan 80% of my cheese cake coklat drpd org lain..
-aku sering makan lewat malam after 8 pm since my darling balik lambat
-aku kurang exercise..

since aku hantar my boy ke skool..at least adelah aktiviti bergerak..mengangkat anak2 dan stroller sbg exercise tgn dan berjalan utk exercise kaki..tapi exercise abdomen dan perut??? mmg hancussss...

aku ingat nak diet kellogsla dalam mase 2 minggu ni..drop up an inch bak dalam advertisement tu..tapi pada masa yg sama aku macam susah nak kontrol makan..aku rasa jalan mudah adalah dgn

-memantau jgn membeli makanan tak berfaedah di dalam rumah...
-banyakkan minum air
-rajin2 pakai girdle
-ganti puasa

harap2 menjadi..nampaknya aku kene timbang berat aku sblm aku memulakan regim aku ni dan monitor sendiri thru blog ni..

No comments: