Wednesday, April 25, 2007

Feel anak2..

Hampir setiap hari feel anak2 itu tidak sama..begitula my boy pada hari ini...letih aku membebel sakan dgn anak teruna aku..sedang elok dia sudah bersiap pergi sekolah dan hanya menunggu utk sarapan pagi pada pukul 8.30 a.m, dia masih terlentok2, tertutup2 mata hendak tidur lagi katanya..Bile jam menunjukkan pukul 8.40 a.m, baru datang mood my boy hendak makan..sedangkan 8.45 a.m itu adalah sepatutnya waktu masuk ke kelas..kemudian my boy buat hal pula merengek mahukan cheese adiknya dan insist utk have had his cheese sblm ke sekolah..dalam menapak ke kelas my boy jalan jauh kebelakang dr aku.. akhirnya kami sampai lewat ke kelas..rase penat membebel tu tak habis lagi aku rasakan hingga skrg..letih melayan kerenah anak2..Aku pon tak pasti feel apa pula slps my boy balik skool nanti..smlm hampir seharian dia mengacau aku buat kerja..

Alhamdulillah my girl tak banyak meragam..hanya duduk diam2..paling2 pon asik sibuk nak bermain dgn kasut di rak kasut..ada masa bila aku hilang timbang, mahu saja aku campakkan sume kasut2 dan rak kasut tu sekali keluar..aku penat nak melarang mahupon, mengangkat dan mencuci tangan my girl kalu dia bermain kasut..Hari ini my baby sitter dgn sportingnya mengcollect my girl dr bawah..kalu tak memang habis semput aku nak menapak tangga rumah my baby sitter..Smlm slps pick up my girl dari rumah baby sitter..aku terasa sprt perasaan rindu bersarang dgn my girl..ntah kenapa hati aku sprt merasakan kehilangan my girl seketika..mungkin sbb hampir seharian aku di rumah dgn my boy tanpa my girl..dan lagi aku hanya sempat meluangkan beberapa jam bermain2 dgn my girl sblm dia masuk tidur padal pukul 9.30 p.m..kalu dibilang2 mmg ade 4-4 1/2 jam sahaja masa aku bersama my girl..itu belum lagi dikira apabila aku sibuk di dapur dan makan dinner tanpa my girl..ntah kenapa tiba2 aku merasa sedih..sedih kerana tak byk masa utk aku bersama2 my girl..ini baru perasaan bile my girl tiada di depan mata utk 8-9 jam..apakah agaknya perasaan aku bila my girl berada jauh di Mesia dan aku masih di sini???? Pastinya aku akan merasakan suatu kehilangan..



Bercerita ttg diet..smlm aku makan byk nasi lauk kari daging for dinner..dan aku timbang pagi tadi berat aku dah naik se-kg pula..iskk..iskk..mungkin sbb aku tak telan jamu utk kelmarin utk lancarkan pembuangan..dan hari ini bila time aku nak ke tandas..mmg dah cam tepu sbb sisa smlm tu aku rase dah accumulated...masalah aku dr dulu sampai skrg without the help of jamu mmg aku jarang sgt nak visit tandas..

No comments: