Thursday, April 26, 2007

Diet kus2

Aku namakan diet aku sbg diet kus2..sbb ni ari timbang pon berat aku still 53.5-54kgs..hampeh betul! mana taknya evento smlm aku makan awal sblm pukul 5 p.m..I had 2 giant dinner..baked potatoes and nasi kari daging..malamnya aku tahan makan..kalu lapar aku makan buah sahaja..mmm macam ini failla misi aku nak turun ke 52kgs..sedangkan next week on Friday kami dah nak bertolak ke Holland..Perut aku pon tak fully kempis..masih lagi juga ditahap begitu tapi tidakla juga seteruk sebelumnya..Hari ini aku pon tak pasti samaada aku akan strict follow my diet or not..kalu tak harapan hanya tinggal harapan sahajala..mm rasenya kalu aku dapat susut dalam range 52-53kgs pon dah cukup bagus gamaknya..Aku tidakla juga dapat menamakan diet aku as kellogs diet solely..coz aku cume makan kellogs for my breakfast while for lunch and dinner aku makan macam biasa..hari ini aku bercadang nak makan bake potato+bean+mackarel lagi dalam pukul 4.30 p.m supaya aku kenyang dan tak makan lagi after 5 p.m..macam2 strategi diet aku guna..at least aku gunakan blog ini utk monitor bagaimana aku mengawal berat..oh ye tak lupa..smlm aku makan jajan sepaket dalam 140+kcal..

Kisah my boy pula..hari ini kami sekeluarga terbangkit lewat..my boy ke skool pon lewat juga..itupon masih sibuk2 nak makan roti bakar 2 keping..macam2 saje my boy ni..aku rase mmg seelok2nya semua org bangkit pukul 6.30-7.00 a.m..Dalam pada itu dapatla my boy bersiap dalam pukul 8.00 a.m..so, he will have an ample time nak merilekskan diri dan nak breakfast..

While for my girl..nampaknya semakin berdikari dan main sendiri...tak begitu nak dekat2 dan bersayang2..lagila buat ibu rindu pada my girl..

No comments: