Tuesday, April 17, 2007

Nak gelak besar...

Hari ini aku nak gelak besar..har..har..har..my boy kene bangkit seawal 7.10 pagi..sedang aku menjagakan dia..dia menolak kata nak tidur lagi..aku tak mengalah, terus angkat my boy ke dalam bilik air walaupon dia menangis2..sampai di bath tub mmg no excuse terus my darling mandikan..my girl plak mmg bangkit lagi awal berbanding abgnya sprt biasa..lintang pukang bila lihat aku tidak ada disebelahnya..yg seronoknya sume org sudah wangi dan bersih sblm pukul 7.30 pagi..walla!

Sejak my boy masuk skool, mmg aku tersgt2 kepenatan..mungkin penat keluar masuk rumah dan mengangkat stroller dan anak2 keluar masuk kereta..by 10.00 p.m..aku dah belayar tidur...mlm tadi kebetulan ade citer bes..tapi aku lupakan nafsu nak tgk tv...terus bawa anak2 ke bilik tidur..dalam pukul 9.30 p.m anak2 dah zzzzzz...adusss heavennya! cume aku sahaja yg tak terbangkit nak temankan my darling slps anak2 tidur since aku pon dah sama2 belayar di awang2an dan bertemu dgn mimpi...

Hari ini, yg seronoknya my boy tak menangis bila aku tinggalkan di sekolah..sprt biasa dia sprt tak merelakan aku meninggalkannya..aku peluk my boy beberapa kali erat2 dan meyakinkan dia yg he will be fine at school..dalam minggu ni puas kami masukkan input di kepala my boy yg dia akan dapat new toys or power rangers kalu dia rajin2 ke sekolah..rasenya, peringatan2 ni agak menyerap di mindanya berbanding menggunakan cara paksaan..kerana smmgnya my boy dah faham arahan..

my girl pula seawal 9.10 a.m aku dah hantar ke rumah baby sitter..mmm bila my boy nampak dah settle kini giliran my girl plak terlalu cranky..skrg ini bukan stkt my boy sahaja yg aku bising..dgn my girl pon aku turut bising...masalah utama my girl skrg dia tak bule tak nampak kelibat aku..mulala kelam kabut smcm jadi membantutkan kerja2 memasak aku slps pick my girl dari baby sitter..

No comments: