Thursday, October 22, 2009

Menanti period yg tak datang2..

Hari ni dah masuk 22hb Oct dan aku masih lagi tak period2. Kalu ikutkan last period aku adalah 8hb Sept yg lepas. Kalu fikir2, mmg stress! Sbb aku tak bersedia nak kendong anak kecil lagi...Letih menjaga si baby pon tak habis lagi..dah nak kena pregnant lagi???? Duh!!! Aku tak larat! Tapi, kalu dah rezeki tuhan nak bagi...Takkan aku pula nak menidakkan??? Gamaknya, kalu aku fall pregnant again for the 4th time..terasa aku ni sprt kilang anak yg sungguh efficient! Phewwwwwwwwwww...Kalu ikutkan aku mmg bukan jenis bermasalah di kala berbadan dua. Paling2, masalah berat melampau, baju2 sume tak muat, kejang2 kaki, tak larat nak bawak badan dan bla..bla..bla...

Terus-terang kalu aku pregnant lagi kali ni..immediately, after beranak anak ke-4, aku nak terus pasang IUCD. Tak kose dah nak ikut2 sgt cadangan kurang bernas dr "XX" ttg birth control...On the other side, actually part of it I agreed, mmg elok if we can plan our child naturally...Tapi, kalu dah cara natural pon tak berkesan..camno tu??? Nampaknya, kenala aku jaga makan ala2 maut mcm aku berpantang dgn si baby. Gila hapa nak turunkan berat 25kg dgn sekelip mata kalu tak punya azam yg kuat! Skrg ni pon berat aku dah mengada2 nak naik...sekejap 55kg..sekejap 56kg..Nak turunkan 2-3kg pon terasa payahnya melainkan dgn cara berpuasa...

Cerita lain hari ini..tak habis2 my MIl kepochi pasal pembantu yg nak masuk. Bukan apa..maid aku ni direkemenkan oleh adik dia..kemudian, bermasalah di agen. Agen asik delay2 hantarkan maid aku ke sini...Yg menjadi taruhan adalah mak cik suami aku di sana. Tak habis2 asik telepon2 dan sms2 ke Indonesia...Takut sekali maid aku tu dirogol..Aku yg mendengarnya pon naik seriau..Selisih malaikat 44. Barusan tadi, my MIl kal..suruh aku bercakap ngan maid aku...Tapi, aku malas nak ambil pusing sbbnya semuanya aku dah serahkan kepada agent. Kenapa pulak aku nak pikir lebih2 termasuk nak memikirkan sapa yg perlu amik maid aku di Port Klang, since agen dah janji nak uruskan semua. Kalu gitu kekdahnya, kita nak kena masuk campur..mmg bukan 5,400 saje duit yg kami bayar...Tapi, lebih dr itu!

Baby plak hari ni tak sihat..Kene demam campak. Bangkit pagi pukul 11.30...Pukul 4.10 baru dia nak tidur. Yg herannya bila di nursery asyik plak dia nak lena tidur.

Another progress, Harris is improving in his Maths(subtraction). So, I guess, next week dia tak perlu nak stay up to do revision sbb we've done it early.

No comments: