Thursday, October 29, 2009

Bibik new update as at 6.40 pm

Aku rasa bibik mcm stress, bila aku suruh dia kemas depan bila aku nak keluar dgn anak2. Mungkin terlintas di fikiran dia disebabkan kerjaan di rumah aku yg putus2. Aku siap pesa pada bibik suruh goreng keropok&nugget sms ketiadaan aku. Tapi, disebabkan sesampai aku di rumah bibik masih juga tak siap2, aku cancel my request for bibik to goreng keropok&nugget. Balik2 dr rumah, aku dah kelam kabut memasak nasi ayam. Adalah dekat 1 jam aku spend masa utk memasak. Dlm pada aku memasak, bibik plak mcm tak reti dok menghadap tv ngan anak2. Tak pasal2, aku plak yg kemudiannya stress. My expectation, maybela dia jenguk2 aku ke sekurang2nya, sbb nak belajar apa yg aku masak kot2 nanti aku takde dia boleh memasak. Ini tidak..dok menghadap bebudak je sokmo kalu boleh. Takde plak dia ada inisiatif nak mandikan my baby while waiting for me from cooking. Mcm tak pandai sneak masa. I think the best way to sort this problem is, to prepare time table for her so that she wont feel always need to make an action whenever I talk to her. At least, for today, dia dah tau standard mengemas, menyental jamban di rumah aku. Dan dia pon nampaknya mcm tak kisah like willing to learn bila aku minta dia repeat mana2 yg tak perfect di mata aku. Cume, mebela skrg dia...dia agak kelam-kabut sket sbb nak catch up dgn our family schedule.

No comments: