Monday, July 27, 2009

Sekejap

Sekejap je masa berlalu. Tadi keluar amik si siti dan sampai rumah pukul 2.15 pm, skrg dah pukul 4.07 pm dan aku tak start2 keje lagi. Seronok jugak berborak dgn siti..kkdg ade jugak dia sindir2 aku..Tapi, lantakla...lagipon, dia ni cleaner yg aku amik keje sekali-sekala. Lagi 2-3 weeks mebe tak panggil lagi sbb si Ngi dah nak sampai.

Dlm aku berborak2 dgn dia..barula aku paham kenapa dia ni byk sgt menjawab atau jenis berani menjawab..SBBnya, dia ni adalah cleaner cerdik yg bekerja di Mesia. Adik-beradiknya kesemua orgnya sukses dan ade degree holder. Sementara dia plak kejeblos sbb terpengaruh dgn kawan2 waktu di sekolah menengah. Itulakan..nasib kita tak sama manusia smmgnya tak sama. Dan kerana itu, aku rasa lebih selesa bekerja dgn org2 yg educated. Sbb, mereka2 ni mempunyai kesedaran..dan bule berpikir secara matang.

Kalu ikutkan mmg aku gembira sbb siti dah gosokkan baju suami aku...dan hasil gosokannya hampir2 memenuhi spesikasi aku..so, apa nak dikomplen2 lagi. Kalu cenggini ambil dia jauh2 di Tesco pon tak apa2. Mula2 tu mcm nak naik angin juga..dok tunggu2 si siti tak sampai2 pula..Takut2 plak dok nunggu2 kat bus stop, nanti tersondol plak kereta aku dek kereta di highway yg laju2. Rabu ni, aku akan panggil siti lagi...Yahooooo!!!!!!!!!!!

No comments: