Wednesday, July 08, 2009

My new cleaner..

Hari ini aku dapat cleaner baru..Siti namanya..Okla..dia charge rm30 for 4 hrs. Tapi, menerut jiran depan rumah aku..she can be tak kisah to work for a lil bit extra hours...kiranya, sampai all the job completedla dia kejekan..Kejenya, mmg mcm lipas kudung..Dr segi kekemasan..Aku kira dia ni ok sketla berbanding si Lea sbb habis kemas dia kemaskan rumah aku..Maksudnya, adalah dia ni bernawaitu, mengelap sume perabot2 aku dan meja makan aku...Nak kata perfect sgt tu tidakla..Sbbnya, kalu betul2 nak puas hati..pila buat keje2 umah sendiri, yer dak? Kalu kira nak cuci jamban..aku lagi terror cuci jamban..kalu nak kira mop lantai, aku lagi terror mop lantai...cume, takat manala kudrat aku kalu sume benda aku nak buat...betul???? Itupon, sprt biasa mana2 keje yg aku bule buat..aku bikin sendiri..cthnya, lipat kain..SBBnya??? Hanya aku je yg tau pasangan baju2 tu sume..Kalu harapkan org, mmgla kene ajar...

Sejak dua menjak try menery sampai 2-3 cleaner...Aku jadi tak kisah, kalu rumah takde pembantu..Cume, leceh sketla kalu nak kuar2..sume sekali 3 org nak berangkut..Daniel di rumah pon bukannya cranky sgt...Dulu2, lepas abis pantang mmg aku rajin pi kemas rumah aku sendiri..sampai rasa nak rebah badan pon ada..almaklumla..badan bukannya kuat sgt..tapi, sume keje nak letak kat bahu kita...Dah lepas2 tu aku pk...mana bule jadi??? Last2 aku jugak yg seksakan???? Kalu sakit...aku jugak yg kene carik mak cik urut tolong urutkan akukan??? Makanya, aku decided nak amik cleaner.

Waktu tu, mmg payah nak jumpa cleaner..Paling2 choice yg aku ade si Lea. Si Lea ni plak orgnya jenis berubah2...Cthnya, Ahad lepas..dia naikan rate dia dr rm200 ke rm250 sebulan..Mau aku tak hangin!! Suka2 je minah ni nak buh rega..Tu lom lagi, sblm ni dia cas aku rm10 for additional 1 hr. Yg lawaknya plak Sabtu bebaru ni bule plak minah ni baik ati cas aku rm15 for 2 hrs yg seterusnya...Kkdg, pusing plak aku ngan si Lea yg berubah2 ni..Dr segi kekemasan..si Lea ni mmg ok...gosok baju pon kemas, mop pon kemas..Tapi, tidakla sume tiap pelosok yg dilihatkan berabuk dia akan mengelapnya..

Bagus jugak, aku dikenalkan dgn si Siti..paling2, kalu aku sakit ati ngan si Lea..aku panggil ajela si Siti..Biar leceh sket kene amik dan hantar dia balik sampai ke Tesco..janji, tak sakit ati...Mcm2 ajelakan keje deal ngan org ni..Selain tu, yg aku pasan si Lea ni ada mood dan pandai demand..cessss! Nasib baik aku tak amik dia keje sbg fulltime!

No comments: