Tuesday, May 05, 2009

Pembantu lagi..si Jawa Timur..

Mesti org tak bernafsu nak baca blog aku yg asik berkisar pasal pembantu dan diet..Hari ni En Aris kal aku..bagitau yg ade pembantu sementara kalu aku nak pakai..Haiiii, tiba2 aku rasa tensen..Kalu bule, jgnla sebut2 pasal pembantu..Aku allergik! Biarla umah aku cam kapal karam drpd aku nak kene sebel pandang muka dorang yg tak ikhlas bekerja. Nak train2 tu pon sehal. Baru train seminggu..karang, mulala buat hal...kata tak larat keje..Sungguhla membosankan..kalu kejenya berkualiti tak apa2 juga..Masalahnya skrg ni byk sgt masalah pembantu..pembantu lari..pembantu mendera...pembantu mandrem...pembantu mencuri...pembantu adu-domba...pembantu bagi info suh pecah umah majikan...

Tadi aku kal my darling pon..dia cam dah tak kisah...dia cakap..pasni kalu dapat pembantu yg tak ok..dia pon tak apa2 kalu kat rumah takde helper. Mebe sbb dia tgk aku dah cope kot dgn keje2 umah. Lagi satu, bila org takde..aku nak pakai apa2 pon tak jadi hal..nak pakai spenda, nak pakai baju nampak dada terbelah, nak berbogel..sumenya tak kisah ikut suka tok nenek aku...

Aku paling bosan bila dapat pembantu..mula nak kene follow up almost every hour..pasal makan dorang..nak pk dorang makan apa...karang aku masak dia tak makanke apa..kami dahle makan pon sempoi..tu lom lagi, makanan aku lak kene kebas sampai licin! Terus-terang mmg leceh kalu ade org luar duduk ngan kita..Lagi2 skrg ni..aku mmg takde kepercayaan ngan org Indon...nak2 plak, akunya barang sume mahal2..Royal Doulton, Royal Albert, Tefal, Portmeirion, Crystal2..Kang tak pandai dorang handle..habis hancur brg2 aku dikerjakan dorang. Sblm2 ni, habis akunye sofa yg ribu raban, pembantu sementara sblm ni pi sondol sampai berbekas. Gas cooker aku tu lagila..besa kalu ade pembantu...mmg tak semenggah dorang pi kemaskan..Mcm ala2 org pemalas nak mengemas! Jamban jgn cakaplakan...aku cuci mangkuk jamban lagi bersih dr dorang yg konon2nya dah berpengalaman...Kalu ade yg cuci bersih pon bule bilang ngan jari! Tu yg aku give up ngan pembantu nih! Bikin stress!

No comments: