Sunday, May 10, 2009

Berat aku naik...

Last week my mission was failed. Pagi tadi aku timbang, owch! berat aku naik plak 1kg which makes me weigh 58-59kg..sabo jela..I was expecting to reduce weight tapi lain plak jadinya. Tak surela kalu pasal semalam aku makan 2 karipap dan 3 potong kecil makroni bakar. Aku rasa, mmg aku kene pantang makan benda2 yg tak cleanla buat masa ni. Kalu tak..memang jauh sgt2 lagila perjalanan aku ni gamaknya. Ni yg menjadikan aku tak sabar nak beli elliptical cepat2. Tapi, hatta dah beli elliptical kalu aku sendiri tak rajin bersenam mmg takkannya menyusut. Okla..better aku catat menu semalam

Pagi-2 wholemeal with tuna
Tghari-2 karipap+3 makroni bakar
Malam-1 wholemeal with tuna dan sepotong epal.

Kalu ngkkan takdela byk sgt benda yg aku makan. Mebela kot karipap dan makroni tu high kalori. Haiiii, bosan betulla! Nak buang 4kg sebulan pon dah liat! Mebe kene pantang betul2 mcm org pas melahirkan sekali lagi..makan dan minum benda2 panas..Tak bule main boh yg sejuk2...Maksudnya minum air tak suam..Yg aku perasan..towards nak masuk 2 bulan..aku makin bernafsu plak nak makan..lepas tu mcm tak bersalah nak menala makanan yg tak sepatutnya..cthnya mcm semalam..dok makan karipap sampai 2 ketul...actually, bukannya tak bule makan sume2 tu..bule aje...cumenya..kalu berat dah betul2 stabil okla bule makan sume2 tu...

No comments: