Tuesday, May 26, 2009

Cerita minggu ini..

Cerita lain minggu ini..Berat aku statik between 57-58kgs. Maybe because water retention sbb my 1st period came 2 days ago. Skrg ni pon dah pemalas ya rabbi nak naik penimbang..Btw, seluar slack size 12 aku dah muat disarung. Kalu ikutkan dalam pantang tempohari nak sarung kat peha pon tak lepas. Seingat aku, when I just had Milan..eventho my final weight during my pregnancy was 70..which is 8 kgs differ than when I was with Daniel..still, my weight is the same as now when I done my confinement. Malas nak pk lebih2 da...lagi dipikir2, lagi liatla dia nak turun. Cume yg aku perasan, penurunan berat tu dah tak drastik mcm sebelumnya. Skrg ni 1kg in 2 weeks on average.

Aku pon dah start introduce to my body eating various kind of foods..like nasi ayam pon aku dah bedal..mana tahan weeee...cume, aku makan sensibly..Yesterday, my lil bro pon cakap, my kids ate more than their mom. Aku just bagitau dia..I am on diet..sbb aku pon dah montelkan..kan..kan..Nampaknya, kene hardworkla nak shed away extra 7-8kgs ni..Dah jaga makan pon susah nak susut..Kalu ikutkan menu of the day aku kebiasaannya adalah roti n mentega. Jarang sgt2 aku cheating. But then, aku dah start minum ais..mebe sbb tu gak perut aku kembung. Could be jugak aku susah turun sbb aku skrg makan agak lewat..walaupon kuantitinya sket..aku tend to still munching sbb while serving for my darling yg all this while always coming back late from work. Sampai rumah pon sometimes near to 9 or 10 p.m. Aku pon tak bising dia balik lambat...Ntahla..dah lama2 kawen ni..dah malas nak pk benda2 remeh. Lagipon, my time now is most full with activities. If not busy with kids, my time sometimes flies for watching tv and houseworks. Managing houseworks tu yg paling sebel! Kalu nak citer keje umah ni..mmg tak abis2. Nyampah tahap gaban pon ada..kkdg tu, nak angkat penyapu pon malas...Mana taknya, kkdg tu..baru pagi aku kemas...kang petang tu dah bersepah. Tu yg lagi buat lemah semangat. Nak2 aku tengah period skrg. Bila pk2, ada bagusnya aku takde maid. Karang da ade maid, nak start it off all over again buat sendiri2 mmg tochure..

Ini pon just received phone call yg my darling will coming back late coz he has to attend dinner with clients. Apa2 sajela..Sekurang2nya, bulela aku cuti masak hebat2. Hanya perlu panaskan makanan semalam. Kalu ikutkan aku dah marinate siap2 ikan utk dibakar. Tapi, nampaknya bulela aku savekan utk makan pada hari seterusnya. Bila citer pasal makanan, inila yg lecehnya kalu ade maid..pasalnya, aku anak beranak makan mmg sempoi2. Kot2 aku dok suh dia masak telur sentiasa...ntah apa agaknya yg dia akan mengomel di belakang. Anak2 aku plak selesa makan telur. Malam ni mmg aku konfem, makan roti dgn butter lagi...ntah..terasa malas nak mengunyah atau nak renyah2. Ni pon, kat sink dah ade periuk besar dan berat nak kene dicuci..Jenuh...jenuh...

No comments: