Tuesday, May 05, 2009

50kgs???

Baru je couple of days ago I was writting lost interest to visit forum FD..tgk2 for today, I was hooked to read this one forumer story expressing his frustration and dissatisfaction feelings about his current marriage. Nak gelak terkekeh2 pon ada...when people in his thread talking about husband and wife sex issue..Sebenarnya bukannya masalah besar pon the guy need to unravel...just nak belaian..Hai..kalu akulah..takat nak belai2 laki yg tak guna tenaga byk...petik jari pon bule buat...apa daaaa...on the other hand, I think his wife maybe live in full of imagination...dreaming to have a romantic husband mcm citer dlm TV or novel..yg mana konon2nya si somi dipotraykan very the loving and sooo CARE to his wifey. Sebenar2nya itu hanya imaginasi jek..Mula2 aku preggy pon..aku expect my hubby will be like the man yg used to watch in TV or read in novel..tapi, hakikatnya...alahai, kalu dapat sipi2 pon ok sgt2la tuh...takat kalu somi tak temankan kita for everytime check up doctor or tak ingat kita ni dah preggy berapa bulan tu tak yahla nak over2 sensitip!

Mula2 mmg adala perkara dlm perkahwinan yg perlu diadjust..manakan tidak..mesti ade yg menghappykan, menyedihkan, mengfrustkan..as time past over...lama2 tu mcm..tak payahla nak cerewet2 sgt...sbbnya kalu kita nak harap somi tu perfect..kalu ikutkan dalam pada masa yg sama kita pon tak sempurna mcm isteri nabi..maka, kenala sama2 tolerate dan menerima seadanya...Aku pon at the same time, bukannya perfectionist sgt nak suami perfect serba-serbi. Janji, suamiku amanah dan tidak mengabaikan aku...I am more than happy...

Dlm aku urut2 my darling...aku sempat tanya dia..

'Ayang gemukke?'

Dia jawab..

'Aah gemuk'

Hahahah, aku dah pasti akan jawapan dia..

'Habih tu nak kurangkan berapa kgs?'

Dia jawab..

'50kgs..so, kene kurangkan 10kgs'

Dalam hati aku..alamak????????????????????????????????????? Kena byk posa dan pantang larangla kalu mcm ini...My darling bagi alasan..

'Ala...stepper ada, bola ada...bolela turun tu nanti'

Aku plak response..

'Ayang x laratla nak exercise skrg..badan tak kuat lagi..tunggula lepas 3 bulan..mebe bolehla kot'

Ni yg aku lagi smgt utk exercise kemas umah hari2. Sbb tu aku dah tak desperate utk cari pembantu. Nak2 pembantu skrg sume mcm hampagas..Duit nak..keje tak mau! Tapi, bila dah byk buat keje2 umah...nafsu nak makan plak bertambah..aiseh, mcmana ni??????????????

No comments: