Tuesday, May 01, 2007

Aku geram..

Aku geram dgn diri aku sendiri fasal tak displin sms berdiet..smlm aku tertewas sms di Tesco teruja membeli Kit Kat Fine Dark Chocolate..bukan stkt 1 bar je aku beli tapi 4 bar sbb elok je mase tu ade offer..mmg tak kuat smgt betul! Kendian for dinner aku makan nasi selambak2nya dgn lauk kari..ntahla aku ni kalu dah berjumpa nasi bukan lagi bagai bernafsu dan nak bertambah..mungkin jugala sbb siang hari aku dah guna byk tenaga mengambil dan menghantar anak2, memasak, mengemas rumah, melayan anak2-somi dan sbgnya..

Sebenarnya semenjak my boy stay kat rumah..aku adela beberapa kali macam diserang migrain sakit kepala especially bila my boy buat perangai mengada2..nak dimasukkan my boy ke nursery maya rasenya tak berbaloi coz kat situ lagila ramai budak2 bawah umur..takut bertambah pula mengada2 my boy nanti..yg meletihkan bile jaga bebudak ni bila dorang buat peel dan kita pula kene bertegang leher, nak marah dan emosi..sume2 tu pada aku meletihkan..aku letih nak marah2 org dan nak naik2 suara dan juga nak cakap benda yg sama berulang kali..sbb pada aku membebel itu smmgnya meletihkan dan kalu bule aku smmgnya tak mahu membebel..tapi kkdg org dalam rumah tu walaupon mereka faham..kemudian masih juga buat2 tak faham..grgrggrgr...lama kelamaan mahu aku jadi tua sebelum usia sbb selalu marah2..

Smlm my darling balik kerja pon terperasan aku nampak macam keletihan..Tanya my darling:

My darling: 'u letihkan yang?'

Me: 'mmg pon yang letih'


My darling: 'kalu begitu kita balik sajala mesia'

But what is the different pada fikiran aku kalu aku di Mesia? Still aku kene buat rutin yg sama sprt aku buat di sini..mmm kalu balik mesia lagila komitmen aku lagi besar...rumah pon ade 4 bilik semuanya nak dikemaskan...anak2 pastinya aku juga yg kene hantar dan amik dr rumah baby sitter/nursery..aku tak nampak apa2 byg nak ambil maid slps ini..stkt ini cukup2la dgn experience yg aku lalui sblm ini dan kalu bule aku malas nak bergantung harap dgn sesiapa..baik semua usahakan sendiri..hati tak sakit cume letih sedikit tak mengapa..Itu belum lagi memenuhi tuntutan keluarga di kg dan mentua..Sekali-sekala aku balik ke Mesia saje, my darling bz tak terkata..terlalu byk komitmen dgn keluarga yg menuntut pemahaman seorang isteri..

2 comments:

Kurma said...

tak relevan letih ngan balik Msia.. heehhe kan baik offer tolong buat kerja hehehe

Kurma said...

oopss.. tolong picit2 ke.. hehehe