Monday, May 14, 2007

Nasib hari ini..

Pagi ini nasib aku mmg agak kurang baik..pagi2 lagi aku dah terlanggar tong sampah..habis sopek bawah plat number kete aku..tensen pon ada..rasa nak marah si tukang angkut sampah pon iye..yelah, kenapa suke letak box sampah depan2 kete aku..biasa mmg clear aje..sbb tu aku tak cek ada tong sampah atau tidak depan kete aku tu..ditambah lagi ngan kepala aku yg weng2 fasal tidur lewat bila subuh menjelang..sakit kepala mmg tak hilang lagi..bertambah stress tgk my boy yg aku suh bangkit sikit punya liat sampai masa aku beruskan gigi dan cuci muka dia pon, dia masih pejam mata..Tang tu aku masih bersabar lagi..siap dukung lagi my boy keluar rumah masuk dalam kereta..my boy tu bukannya ringan macam baby baru lahir lagi dah..tapi dah nak masuk 15kgs..mmy kuhhh smgt..harapan aku, my boy akan terjaga bila aku kasik chance dia tidur lagi lepas cuci muka..rupa2nya sangkaan aku meleset..Sampai kat parking depan skool pon my boy masih pejam mata..Pon, aku masih bersabar..mengalah, angkat my boy masuk dalam stroller dan dukung my girl sambil tolak stroller..as aku pk kalu aku nak dukung my boy lagila aku tak larat..Pon, masih lagi sampai ke kelas my boy tutup mata..kendian, cikgu kat situ suh aku tunggu sampai my boy buka mata..pon sama takde perubahan..Akhirnya, cikgu kat situ nasihatkan aku bring back my boy home as probably my boy is tired..Masalahnya my boy tu pandai aje nak berlakon..Bile dgr cikgu dia cakap cenggitu, bule pulak tadi dia yg melepek punya kudrat sambil pejam mata tlg aku tlg stroller my girl..dalam hati geram juga aku, macam diperbodoh2kan oleh budak2..

Lagi yg buatkan hot, bila aku tanya my boy nak pee kat toilet skool, dia refuse..ngk2 bila sampai parking kete, dia plak kelam kabut nak pee..dahle baby wipes apa pon takde..dan elok pula ade spare botol dalam kete..nak tak nak, aku suh my boy to pee dalam botol..bila dah elok pee, air pee dia menjejeh2 pula..bikin stress betul aku ni ari..

Kalu ikutkan malam tadi my boy tido pukul 11 malam..tak pastila kenapa dia letih sgt sampai susah sgt nak buka mata..sampai di rumah baby sitter, elok plak my boy tu happy..macam2 saje budak2 ni nak carik excuse nak duduk rumah dan tak mahu ke sekolah..Tambah lagi bila my baby sitter offer nak tgh citer kegemaran dia..mata yg layu tadi di skool pon bule jadi segar bugar..

Menu smlm..

B/fast-2 kpg roti bakar
Lunch-sedikit nasik dan daging kicap, fries dan 1/2 fish o fillet
Dinner-mee goreng tak sedap..tak sedap pasal kali ni aku masak..aku pi gatal buh sos tomato..

Ni ari timbang..berat yg tu ari 53kgs..dan jadik 55kgs..wakakakkaka..mmg diet hancus!

No comments: