Tuesday, August 01, 2006

My girl apple puree

Dah beberapa hari aku dok memandang dan membaca buku2 baby cook book by Annabel Karmel dan Sara Lewis. Mata aku pulak yang serasakan macam juling melihat resepi2 makanan baby dalam tu. Lani my girl dah pun berusia 5 bulan 1 minggu. Aku rase dah time for her to start solid. Nampak cam senag je nak prepare. Dan aku tgk macam lazat habis utk anak aku makan.

So smlm aku dgn ringan tulangnya membuat apple puree daripada lebihan apple minggu lepas. Yang buat letihnya, dari sebiji epal aku buat, bile aku dah siap microwavekan tuk to soften the ripen apple, hinggala aku selesai mengseivekan dia..yang jadi cume 3-4 teaspoon ajek..punyela aku ingat jadik banyak..nengok2 jadik sket. Lebih banyak hampas dari yang menjadi puree. Well, its a good start though. Better than nothing. I dont know why I am so fuming to make my own baby's food this time. Unlike with my boy, I dont even bother to prepare anything. Just went to Tesco and then have my ready made baby food in my shopping basket. Harap smgt tu tak mati di situ sahaja. We will se as am now starting to get busy with my schoolwork.

2 comments:

sarahmirza said...

trial n error....thats how we learn..

~sarahmirza~

Kurma said...

why don't u post it here on how to make apple puree?

(hint..hint..)