Wednesday, August 23, 2006

Aku yang bosan..

Baru done my annual report. Punyela bosan aku carik2 my supporting documents tak jumpa. Mmg nak kene update my file in my lap top supaya next time aku tak mengagau. Done one part nak buat yang lain plak.

I think my apetite to learn more make up dah cam kureng sket. My Lancome make up palette just arrived this morning. So, aku praktis make up my right eye. Apply eyeshadow, eyeliner and mascara. Yang menyebabkan aku terbantut nak make up selalu even mase jalan2 ngan darling is punyela leceh nak tanggalkan eyeliner and eyeshadow tu mase aku mandi tadi. Emmm kalu ginila gamaknya only during on special ocassion ajela aku bermake up. Tadi aku try pakai blusher, cume aku takdela pakai foundation and highlighter. Bule tahanla..antara jadik dan tak jadi...cume mungkin aku apply kat bawah sgt dr my apple cheek, so bile tgk cam kelakala plak. Aku sebenanya ade sedara mak andam. But, aku tak suke cara dia bersolek cam tak kemas..sbb tu aku reluctant amik dia jadik tukang solek aku dulu. Kemudian, aku amik tukang solek kat pekan tpt aku tinggal. Okla..takdela cantik sgt coz aku tgk punye macam tepung gomak dia make upkan aku..Yang aku nak belaja skrg adelah utk mendapatkan make up skill yang natural dan tak nampak macam anak patung bile make up orang atau diri sendiri. Buleke??

Probably one day kalu aku ade byk masa, aku akan make up properly as has promised to Sarahmirza to exchange make up photo..of coursele aku takdela secun Sarahmirza tu yang lani dah maintain slim as aku ni chubby ngan bulat..tih..tih..tih..agak2nya pandai tak aku make up cam make up artis? By the way, tadi aku cume testing2 praktiskan the knowledge that I've learned how to make up in most make up tool website. Infact, some of the info I already copy paste in my blog. Kire okla not bad. Cume kalu aku lani kat Mesia, adela byk calon yang aku nak belek2 dan make upkan as kalu aku make up sendiri macam tak real sgt.

Oh ye, next week Insya-allah I will start my new regime to wake my darling up so that he could depart from house early to work. So, he can come back early and pick up the children while am busy cooking at home. Work has to be divided between us, otherwise till the end aku yang akan sorang exhausted and stay unfocused with my work.

1 comment:

sarahmirza said...

ahaks, buat i perasan jek..