Thursday, August 03, 2006

Cerita org nak kurus

Teruja aku bile membaca BOD org nak kurus..sblm dan selepas diet. Aku ni bile lagi? Actually, aku takdela rase aku ni gemuk. Just berisi dan gebu2 gitu kot erk..Tinggi 154 cm so the ideal weight for people in age 19-34 is around 46-60kgs. Actually aku pernah menjadi terover gebus..dalam 67kgs pas 8 mths getting married and pernah berbadan kurus keringking cam orang cekung dan sakit mase zaman kat MRSM. Aku rase mase tu berat dalam 45-47kgs. Dan aku ingat satu ari tu kami berborak2 kat wing asrama..next room aku ade sorang kawan nama 'Zila LDP' kami dok discuss berat ape sesuai tuk aku. Dia kate mase tu aku ni mana ade gemuknya..cume pipi aku je tembam. Ape nak buat mmg azali kurniaan tuhan muka aku lebor so kurus camne pon org tetap kate aku tembam. So, afer menimbangkan pendapat kengkawan..aku menetapkan my best weight to be 48 to 51kgs.

So, pas on and off aku diet Kellogs dan siap cheating2 belasah chocolate cookies, having bread with mayo and nasi membukit for dinner..at this stage aku dah susut 1kg. Which now I already 54kgs. My goal now is to reduce another 4-5kgs. Tapi ntah menjadi ntah idak. Kengkawan aku satu Univ sume slim2..termasuk Sarah, E-ja, G-ra..G-ja and Prem..so kalu reunion aku sorang jek yang buntal..amacam?? Mana nak sorok muke? Takkan nak nyorok bawah meja? Isk..isk..isk..Dan lagi faktor my SILs and MIL sume kurus2 membuatkan aku malu dan kene sentiasa maintain tak overweight as kalu ade family gathering takdela aku terasa sprt manusia yang significant and weird.

Ade satu bende yang menarik perhatian aku..belly dancing..cousin aku pon ade sebut dancing ni bagus tuk susutkan badan di samping aku leh learn how to seduce my darling to get horny..kakakakka...well ini bukan tujuannya pon..but this is a bonus 2 in 1..kurus+memikat hati suami..nantila aku carik dvd ape yang sesuai dan aku minta tlg my darling sewakan tuk aku for free. Ade mase aku berdansala nanti.

Bak kate my darling, aku ni ok2 je..yang penting buat work out tuk tonned kan badan..tu yang aku pemalas tu..so bile nak meroutinekan diri for this workout? KAlu dah pas bab routinekan anak..pasni aku nak focuske arah sini plak..aku cam dah terimagine at the end of my final year..aku cam akan reach 47kgs. Huhu tulke? My darling senang je dah susut from 65kgs to 61kgs..aiii mana taknya ntah berapa kali dia melabur dalam satu ari..high metabolism betul! Jeles aku ngan my darling. Aku pon skrg asik melabur berkali2 sejak makan Phytonatal and Phyto Detox. Actually aku makan dua jamu ni bukan fasal nak kurus...tapi lebih kepada for child planning and protection. Disamping tu memudahkan aku membuang segala toksin dalam badan. Tapi..ni dah mule rase menyesal plak..fasal asik nak pi melawat toilet berkali2 plak ni ari fasal makan jamu ni..baik je aku makan jamu mustika ratu perawatan wanita..sekali je aku wajib pi toilet dalam sehari..itupon kkdg miss fasal mood nak masuk toilet tu dah ilang secara tibe2. Lagi satu jamu nona roguy ni payah aku nak telan dahle tu effect dia perut aku ni memusing..Elok plak my darling dah bayarkan jamu2 tu sume..takkan aku simply tak mo makan??

3 comments:

sarahmirza said...

jangan asyik telan itu ini, kena exercise, exercise, exercise! *smile*

milan said...

bab exercise tule yang maleh tu..

Kurma said...

hehehe.. i'm gaining weight ajin.. help help. I've already missed 2 weeks of exercise and now my weight is back to 72 ..

grr grr..