Wednesday, January 11, 2012

visiting my cousin...their newborn arrival..and labour experience..

Hari neh..aku sempat jugak akhirnya aku rumah Idan..visiting her wife..si Shidah and also their newborn baby..its been long time..i have made plan to see them..tapi, asik jek postpone..last2, managed to pay them a visit..and also kasik hadiah for baby...shidah was sharing me her experience being ceasered for her 3rd child..mau tak seriau dgr citer dia..haru..haru...

if other people telling me..they like being ceasered..tapi, lain lak kesnya ngan si shidah...takuttt......kesian jugak kat dia..mana taknya..dah merasa natural pain for labour..ngk2 terpaksa jugak ditolak ke bilik bedah...atas alasan..kepala baby senget...so, baby tak dapat nak kuar..

sblm balik..shidah was giving me..bunga akar fatimah..for air selusuh..tapi, akulak yg mcm seriau nak minum...rasa, dlm hati..baek jek aku minum air kelapa..drpd nak minum air akar fatimah..sbbnya??? setau aku..kalu salah time minum..silap2 hb..lain plak jadiknya...waktu yg sepatutnya banak..tak plak nanti kang kita neh beranak...as aku ingat lagi..citer kawan aku si ewin..she drank the air selusuh sblm kembang ke camne ek..tak pasal2..sakit banaknya jadik lain mcmla plak..

funny enough sedara mara aku berketurunan jawa..takdeklak praktiskan air selusuh segala..kbykannya kalu pantang harap telan jamu, pakai param and berpilis bagai termasuk berbengkung..takdenya nak bertangas..bertungku mcm adat org2 piau melayu..cume, aku jek yg dok buat jugak..sbb dok ikut2 dr my own reading..lawak gilekan...sama jugak bab2 makan dlm pantang..dr mak aku sampai ke mentua..sume pon main bedal..hahahahha...dan seingat aku...pantang yg paling worst..was during my 4th child..tak kose aku nak menahan nafsu tak minum air sejuk..ade gakle aku minum beberapa kali sip tuk hilangkan kempunan...

No comments: