Monday, January 16, 2012

Reading Al-Quran for my baby in my tummy..

Baru aku sedar..betapa da lamanya aku tak membaca Quran..unlike my old days while preggy wif my 4 other child..kbykannya..kesemuanya...aku rajin gak bacakan derang Quran..especially..surah Maryam, Luqman, Yusuf, Taubah and Yassin..kesian jugak kat baby aku..sbb, baru neh hari aku kesempatan nak bacakan surah2 tersebut kat dia..and nyatanya..my baby is happy..she is moving in my tummy..while I was reading those surah to her...

Lately, my baby agak aktif bergerak..mebe, sbb aku pon mulai sihat..aku just berdoa..i will have a safe labour..tak perlu nak induce bagai..althou my gynae da suh kita menghadirkan diri to see her by 18th..ntahla..kalu ikut omputeh..derang tak kisah jek nak kita tunggu for 14 days..tapi, bila da duduk mesia..or da bila kita opt nak beranak swasta..mcm tak sabar2laks doktor tu nak induce kita..kkdg..lom masanya pon da disuh beranak..apedaaaaa...aku fahamla yg doktor2 neh tak nak amik risiko..tapi, masalahnya kat sini..aku sendiri pon da lupe ngan my last period date..main agak2 pakai scan..mana nak accurate..tul tak??

Ker aku sendiri yg nak tetapkan..bila aku should jumpa doktor menyerah diri? might be..lepas hari ke-9 or 10la kots..sbbnya, tak kose aku asik nak dok sepital dan asik nak kene seluk dgn nurse or doktor berulang2 kali..sampai aku penat..dan rasa mcm takde maknanya aku beranak kat swasta..kalu rasa terseksa sampai begitu sekali..

No comments: