Monday, April 04, 2011

Milan 1st day at new school&Eppi Besday to My Honey..

Time flies so fast..secara tak sedar..my honey dah menginjak ke usia 41 taun..Company pon da mula berkembang..walopon takdela sampai secure project berjuta..tapi, still progressively expanding..biar lambat asalkan selamat org kata..

Buat masa ni..mmg aku sgt2 bz kat opis..sampai ditahap menyampah...oleh kerana...assistant aku bercuti dan bersanda ria ke seberang..maka, terpaksala aku mengcover keje2 dia..Bila dok kene mengcover keje2 org..mulala mulut aku ni nak pok-pek2..sbb, hishhhh..penatla...apekehenya, boss nak wat keje2 GC?? byk lagi keje lain yg boss bule buat utk tambahkan duit company dr membuat keje2 clerical smcm ini..

Aku da mcm ditahap habis desperate utk mencari assistant..tak perlu yg 1st class maupon 2nd class upper or sampai ditahap degree..sbb, pada aku takat budak lepasan SPM pon leh buat keje2 clerical neh..cumenya, haishhhh, jgnla orgnya lembap sprt kura2...action kene cepat..pehtu bule berbahasa inggeris..sbb, minah neh nak kene angkat tepon...dan jugak kene mengarang surat..kalu bule, biarla orgnya acceptable in written and spoken both in malay and english..kalu takat SPM..makna kata...tak perlu bayo gaji mahal..takat rm800 pon da memadai...biar orgnya muda and single..supaya lebih komited dlm wat keje...ehem..ehem...kalu dapat yg naive, lagi innocent lagi mengikut cakap..lagila menyenangkan..dr dapat yg byk cakap, pehtu..naik pening plak aku as manager nak mendengar pok-pek2 derang...

Life as leader..sometimes OK..sometimes memeningkan..for the 1st I tot, role yg aku buat skrg mudah sprt peanut.... ternyata telahan aku neh salah...walaupon, keje2 yg aku lakukan skrg bole dimindakan menggunakan akal fikiran dgn mudahnya berbanding aku nak kene menghadap segala mcm equation..tetapi, ada masanya kene bermain dgn saikologi dan juga perasaan yg mana adakalanya bule meng-stresskan kepala..hinggala terbawa2 sampai ke umah..

Yg penting sekali, adalah to set up the system...pada permulaannya, mmgla tak mudah..nak kene bergaduh ngan org...but, as for me..yg paling penting aku kene kawtim ngan anak2 buah aku ngan baek...kasik didik elok2..kasik motivasi bagus2...supaya derang tak takut nak facing peel pekerja2 yg pelbagai mcm..yg penting kita kene tahu rules and regulations dan jgn sampai jadik anjing geget tuan...

Hari ni jugak..aku telah pindahkan milan ke skool baru..skool baru yg tak seprestige mcm Q-dees tapi lebih nampaknya serashi ngan anak dara aku...besala..my doter nikan rebel orgnya..dapat org berkeras2 ngan dia..lagila..langsung tak bule anak aku nak progressing..sampai aku pon naek pening..apekehenya ngan anak dara aku neh..dah ku ajar2 alphabets tapi dlm minda masih lagi tak masuk2..

Alhamdulillah, progress takat ke ari ni..Milan was asking for to read bibik right after dia balik umah..aku pon tak kisah..kalu Milan kene start fr scratch semula..sbb, aku tau sgt2, yg Milan da go thru all the cycle..tapi, sbbkan da lama dia tinggalkan buku E-Xra tu..so, she has to start up all over again..

No comments: