Tuesday, April 05, 2011

Home sweet home..

Hari ni aku just staying at home..reason being..kunci kete dok tertinggal dlm kete my honey..makanya, terpaksala aku melepak dok umah..sambil wat keje..

My assistant dah susah ati..sbb, gaji dia masih tak masuk lagi..mmg minta maap bebanyak..aku hanya bule kira gaji..sekiranya procedure2 telah ditepati..yelah, manakan boleh aku simply bias ngan assistant sendiri...ngan org lain beriya2 aku push suruh derang ikut rules and regulations..tapi, bila tiba assistant sendiri..takkan aku nak mudah2 nak luluskan gaji dia?? nanti tak pasal2 aku lak kene Q&As lebih2 ngan mamat2 di division lain..sampai letih kepala mak cik memikir dibuatnya...maklumla keje ngan org yg cerdik pandai belaka..makanya, banyak jugakla yg nak diarguenya...

Sama jugak bila Company mula nak buat new policies to implement punch card..ade yg cakap..

'Madam, kalu mcm neh..dah mcm, kilangla gamaknya'
Pehtu aku jawap balik kat org..

'Ha..yela..dah org mulai abuse the freedom yg company beri..jadi, terpaksala, kita mengetatkan undang2 lagi..'

Dlm perut aku ni...mcm nak tergeletik pon ada..Begitu gak..bila...aku ngk bebudak opis mula kelam-kelibut dok submit their kertas kerja on time kat respective HOD..sbb, aku dah siang2 gitau kat derang yg mana, mana2 forms yg tak terisi dgn betul maupon yg tak complete..smmgnya, tidak akan dilayan...haaa..tau takpe...

Bila dapat lepak2 kat umah sambil main2 ngan anak2..rasa mcm rileks sket minda aku neh..berbanding nak kene rushing2 dok terkejar2 akan due date..atau nak wrapkan keje...

No comments: