Thursday, February 26, 2009

Masa yg cepat berlalu...

Sedar tak sedar hari ni dah masuk hari Jumaat. Rasanya baru smlm merasa hari Isnin. Kalih2 dah nak habis satu minggu yg mana esok dah merupakan hari minggu. Itu pon ade2 saje projek nak dibuat. Smlm dapat pamplet sale Isetan. Perasaan ni...mulala teruja nak ke sana...Pasalnya ade advertisement tu buat offer on Estee Lauder product-GWP. Kebetulan EL aku mmg dah habis. Mebe kalu tak sempat, my darling bule escape sekejap ke KLCC waktu lunch for 1 hr shopping. Bukannya nak spend lama2 pon kat sana..skdr nak beli brg yg patut. Mcm teruja juga bila ngk GA buat offer on eyeshadow and face product. But then, bila fikir2 semula..semenjak di Mesia ni, mmg jarang aku nak make up2..Banyak masa aku spend hanya di rumah. Menghadap komputer sambil kemas2 rumah. Itu pon, kkdg dalam seharian kat rumah, aku tak buat apa2 sgt..Sbb rasa mcm serabut sbb rumah kami masih tak settle. Rasa sesak sungguh mcm susah nak bernafas bila ngk rumah berserak. Anak2 plak, bila dah dikemaskan mainanannya, mulala nak sepahkan balik brg. Hardly nak ngk rumah berkemas. Aku harap2 bila kabinet dah terpasang, rumah akan menjadi lebih tersusun. Dan doa2, baby aku kuar lambat sket lepas sume2 tu dah selesai. Dlm tu rasa mcm suspen2 juga setiap hari...nak mengenangkan sakit beranak...

Kebetulan, di saat last2 minute ni aku dikenalkan oleh Kak Eja seorang cleaner part time. Okla jugak dr takde yg membantu. I was charge rm25/3 hrs. Utk hari ini sahaja, mebe minah ni akan spend about 6 hrs kat rumah aku. Ni pon dah 3 jam berlalu, kemas bilik bawah pon masih tak settle2. Non-stop minah tu bekerja. Rasa mcm kesian juga. Mmmm, malasla nak fikir lebih2 nak kesiankan kat org. Ntah apa minah tu buat kat bawah..aku pon malas nak cara. Sbbnya aku sendiri dah keletihan. Mula2 tu aku ade gak tlg2 sket. Dah lepas2 tu aku plak cabut naik atas sbb kepanasan. Kata si minah, adiknya berminat nak datang Mesia. Kalu fikir2kan..mmmm, mcm bagus juga..sbbnya kakaknya udah di sini..kalu nak jadi pembantu aku pon rasanya OK2 saje..cume tataula budak tu mau ke tak mau keje ngan aku...cume kata si minah, adiknya tu umurnya baru 12 tahun. Kasihan juga dgn anak2 org susah ni. By 12 years old dah merantau. Itu pon dah period ntah belum, aku sendiri pon tatau. Aku sebenarnya bukannya kisah sgt pasal umur ni. Kkdg aku lagi prefer yg muda sbb mudah diatur berbanding yg tua. Cuma, aku rasa mcm sah2 MIL kureng setuju..SBBnya budak nau nak dijadikan pembantu..Selain tu, MIL lebih sng dgn org Jawa Tengah sedangkan adik si minah ni org Madura. Pada aku, usia tu bukannya satu masalah asalkan dia bule buat kerja...

No comments: