Wednesday, February 18, 2009

Pregnant

Hari ni aku nak bercerita pasal being pregnant. kalu ikutkan terasa letihnya menunggu saat2 kelahiran. mcm menunggu buah yg ntah bila akan gugur. but then, bila aku baca article di baby center, sepatutnya waktu2 beginila yg kita patut appreciate sbb waktu kita belum lagi dicuri atau terganggu dgn tangisan si kecil. paling2 pon hanya terganggu dgn peel anak2 yg sedia ada. pengalaman mengandung di mesia mmg tak byk bezanya mcm di UK. cume bila dah duduk di mesia makanan memang serba mewah. dapur aku pon kurang berasap dek kerana kitchen cabinet belum siap terpasang termasuk sink di wet kitchen dan brg2 rempah aku plak byk yg tersimpan di dalam kotak. rumah aku masih lagi tak settle. kalu ngkkan keadaannya mmgla sungguh berserabai otak. natijahnya, oleh kerana dgn mudahnya aku mendapat makanan yg aku terasa bila2 nak makan...berat aku yg baru peknen 38 minggu nih dah menjangkau ke 77kgs. doktor pon terkejut, awat berat aku naik drastik. ntahla..mebe mmg genetik aku begini. so, in total, until to date berat aku dah naik dlm 25kgs...i've got another 2 weeks to go, itupon kalu aku lucky si baby dalam perut ni tak mo duduk dlm perut lama2 as both of my kids have overdue history. kalu ikutkan, skrg ni mmg aku dah tak larat nak bawak badan. mana taknya, berat badan dah berlebihan. dgn perut plak memboyot besar. yg peliknya, kalu aku timbang berat pakai penimbang aku di rumah, elok aje berat aku 75kgs..tapi, asal aku naik aje kat penimbang sepital, berat aku jadik over2 sampai 77.4kgs..ke penimbang sepital tu yg rosak????

No comments: