Friday, January 30, 2009

Boringnya malam2 ni..

Boringnya malam ni...My honey plak keluar beronggeng ngan kawan lama..dan aku dan anak2 dok melangguk kat rumah. Kalu ikutkan mmg ade je macam2 keje nak perlu buat..tapi, aku malas nak ambil endah..tambah2 dgn perut yg semakin memboyot..baru buat keje sket dah mengah dan sakit itu dan ini..

So, apa yg aku buat malam2 begini..bukak internet..mengacau org dalam YM dan paling tidak baca Yahoo News..Sejak kebelakangan ni mmg aku lebih suka membaca Yahoo News...rather than BBC or The Times. Perhaps, because for me BBC news the languange sometimes is too simple or somewhat plain if compared the others. The Times pon not bad jugak, cume panjang betul kkdg berita dia sampai aku malas nak baca. Dah lama tak baca berita, english pon jadi ntah paper...at least, bila baca berita ni..polish back my grammar as well as enchance my day to day vocubs. Kkdg nak speaking dgn anak2 pon mcm nak tergeliat. Ishkkk, punyala teruk impact lepas balik mesia..The weird thing, since I was back fr UK, I speak more english at home and also with neighbours. Neighbours aku kbykannya speaking2 belaka. Dorang lak bila tau kita balik UK, sokmo kalu bule nak speaking dan kkdg tu mmg bercakap tanpa sehabuk BM. KKdg naik terkial2 juga...sbb mcm kawan aku kata..english is like riding a bicycle..the more you practise, the more you could gain the confidence to ride faster your bicycle...

Yg bagusnya, bila besa speaking, si gegirl nampaknya prefer to speak english berbanding malay..mmmm tataula kalu dia dah masuk nursery nanti dah tak selalu duduk dgn mommy, perhaps lebih cakap malay berbanding english...si boboi pon yg aku pasan sejak balik mesia..sokmo nak cakap melayu...kkdg aku speaking ngan dia..dia leh selamba jawab aku ngan malay..yg peliknya bila berborak ngan anak jiran belakang..elok plak dia cakap melayu..agaknya dia tau kot species anak cina belakang tu akan cakap mandarin dan english tapi takkan cakap melayu...

No comments: