Sunday, January 11, 2009

Skooling anak..

Setelah puas mommy membuat survey di sana sini..akhirnya buat pertama kalinya boboi mommy hantar ke SR. Ntah happy, ntah tidak si boboi di sana. mommy just tawakal. my honey is very keen to send off boboi to SR due to several comments that we've heard from our peers with regards to SR in Sg Chua. Actually, there are pros and cons of SR.

The pros
- I can see the kids are happy when they are at school
- The syllabus is not that bad considering they are using reasonable colourful book to attract the kids to attach with it
-They are trying to encourage the kids to speak in English most of the time


The cons
-Confined spaces
-no play ground

Baru je tadi mommy called the principal. Kesian betul teachers kat situ. Boboi dok cakap kat principal...

"I dont like your teachers. I like my old teacher. I like my Mom and Dad only. I dont like you too"

Mcm2 aje boboi ni. I guess, mmg dia sungguh2 culture shock dgn budaya skooling kat sini. Cikgu yg dulunya lembut2 dan cun2, bila balik Mesia dapat pulak cikgu bulat2 dan strict2. Nak cakap mcmanakan...Rasa mcm tak sabar nak tunggu dia sampai rumah pukul 12.30 nanti..Ntah apa ceritanya..Ntah2 masih marah2 dan grumpy lagi...Nak bangkit pagi tadi pon..meronta2 susah nak dimandikan. Bagus jugala my mil tak ada..kalu tidak, ntah apa agaknya komen yg keluar dr mulut dia...

No comments: