Friday, May 02, 2008

Dah nak mula recover...

Diam tak diam..dah nak masuk 2 minggu aku dan gegirl kene chicken pox..aku pon dah mula menguatkan diri buat kerja2 rumah..mcm vacuum lantai, angkat baju kotor dan cuci pinggan...Cumenya, yg aku perasan kalu aku buat kerja lebih sket..mulala aku cepat letih...cthnya mcm semalam pukul 8 malam aku dah pengsan...

My darling pon aku dah ready bookingkan ticket balik mesia..Sunday ni kul 10 malam flight dia...menangiskah aku? ntahla..malas aku nak gambarkan...cume, ade jugak rase sedih sbb aku dan gegirl masih tak abis chicken pox tapi my darling nak kene balik mesia..balik pon cume seminggu..utk melawat pusara my late fil...dan juga to visit keadaan mak dia..my late father in law menghembuskan nafas yg terakhirnya pada jumaat lepas pukul 1.30 a.m. Semoga tuhan mencucuri rahmat ke atasnya...Aku kira, dah lama juga penderitaan yg my late-fil lalui sejak didiagnosekan sbg pesakit diabetes and pneumoia..in addition, aku pon dah pasrah..since our return fr mesia..yg my darling dah pesan..if anything happen to his father..only my darling yg akan balik sendiri dan settlekan segala perkara yg perlu...

Now, bila aku dah almost recover...dah mula nak kene pikir pasal PhD aku..yg aku aim busuk2 pon mid July ni aku dah submit 1st draft aku...sv aku pon dah mula kepochi..bila nak abis...dan aku pon sendiri dah naik nervous..bila nak abis...bila aku dah ade smgt waja nak abiskan keje..byk pula dugaan yg mendatang...adakah aku menyesal????

Aku pon dah dapat solution utk childcare gegirl..skrg dok tergaru2 sama ada nak antar gegirl ke montessori atau nursery besa2..tapi, beza reganya dalam £10/ day gitu..which is quite a lot..Kak Min pon dah kasik greenlight kalu kalu aku nak tumpangkan gegirl kat umah dia..dan Lela pon dah mcm ok nak tlg jagakan gegirl buat masa ni...aku check kat Kids Unlimited...mmg ade kekosongan utk June for gegirl...kiranya...alhamdulillah...semoga aku menggunakan masa yg ade dgn sebaik2nya...utk siapkan kerja2 aku ni...so, bulela in August ni kami sekeluarga pi berjalan ke Disney Paris pula!

No comments: