Sunday, May 04, 2008

Rumahku disewa org...(03/05/08)

Tanggal 03/05/08..rumah kami di 'S' akhirnya disewa org...student Nottingham Univ...dr Nigeria..Tsolefelo namanya...ok gakla..dapat jugak lepas sket bayar duit bulan2 rumah 'S'..

Sebenarnya, sedih juga terpaksa sewakan rumah kami kepada org..tapi, tulah..dah lama sgt ditinggalkan...mengikut pengalaman kami, rumah yg ditinggalkan lagi byk berpenyakit...balik Mesia, beberapa 3 bulan lepas...tahu2, bumbung bocor, paip bocor..tile retak..itu yg membuatkan kami, akhirnya buat keputusan utk sewakan juga rumah tu pada org...walaupon, dalam hati aku terasa berat...sbb mungkin aku sayang dgn rumah tu...kenangan pertama lepas kahwin terus pindah ke situ..rumah tu jugak, yg dulu aku susah payah bersihkan dan mopkan hampir tiap2 minggu...siap dapat complimentary...kawan aku yg datang..cukup suka dgn rumah kami...bersih dan fresh katanya...dan kawan yg berikan complimentary tu pon bukan calang2 orgnya...aku sendiri dah byk kali pergi rumah dia...mmg perfectionist tahap gaban..tak pernah aku nampak dapur dia berkecah...sentiasa berkilat dan teratur..mmg aku respect sungguh2!

Sedihnya aku mungkin terpaksa terima hakikat, kalu rumah aku tu nanti bila aku jenguk dan tak serupa rumah..dah kotor berdaki...dan hancur sana dan sini...dan berbau semacam...mcm2 betul yg perempuan fikirkan..elok lagikah agaknya nanti curtain aku? masih wangi lagikah rumah aku nanti? berbau rokok tak agaknya? almaklumla..tenant aku kali ini adalah lelaki2...

Adik aku, Ca dah siap ambil tender, akan turun rumah aku sebulan sekali at least, utk kutip duit dan racunkan rumput..harapan aku, agar adik aku tu jujur...dan tak makan duit org...itu je yg aku harap2kan...dan setahu aku, mmg Ca bule dipercayai...cume, serba-sedikit...kami kene pastikan, bagitau siap2 apa yg kami nak supaya dia faham dan terang....

Sbg token, aku dah siap2 minta tlg my darling bawak balikkan printer utk Ca...bulela Ca pakai utk buat assignment dia tu nanti..Harap2nya semuanya berjalan lancar...dan seperti yg diharapkan...

No comments: