Sunday, May 04, 2008

My darling balik Mesia...

Pukul 5 p.m, my darling bertolak ke airport dgn Dib dan anak2..sayu rasanya hati ini..mungkin sbb aku sendiri jarang berjauhan dgn suami..dan mungkin juga sbb aku smmgnya attach dgn suami sendiri...air mata aku tetap tumpah dan bergenang...arghhh, sesentifnya hati seorang perempuan...cengengkah aku? entahla, malas aku nak fikirkan...

kali ini, my darling balik mesia seorang diri utk melawat pusara my late fil dan juga menziarah keadaan my family in law...kkdg terlintas difikiran aku...my darling hanya meninggalkan aku dan anak2 barang seminggu aku dah feeling mcm ini..mcmana agaknya, keadaan my mil bila my late fil meninggalkannya buat selama2nya?? kkdg terharu dan respect dgn my mil..seorang pencinta yg setia...aku tak pernah nampak my mil marah2dgn my late fil mcm mak aku marah2 pak aku...tapi, mungkin situasi antara keduanya itu berbeza...sbb altho my late fil sakit, at least, anak2 my mil masih mampu menggajikan pembantu..utk mengurangkan beban tergalas di samping my mil masih dikelilingi oleh anak2 dan cucu2..jadi, tak sunyila rasanya...sementara mak aku plak, dr muda ke tua, masih lagi terpaksa membanting tulang walaupon dalam keadaan sakit...dan pada masa yg sama kena plak menjaga org sakit..iaitu pak aku...sukar juga adik2 aku nak faham, kenapa mak aku tu suka marah2..tapi, aku faham bukannya mudah nak balancekan emosi kalu dalam situasi menekan sebegitu...tambah2 lagi..hujung bulan ini...by schedule mak nak kene operate kedua2 buah pinggang sbb batu karang...mungkin serba sedikit...perkara tersebut agak merisaukan dirinya...aku berdoa...agak mak selamat dalam operation nanti..dan takkan ada sbrg komplikasi...

Sewaktu aku kal mak bagitau yg my darling nak balik mesia..dia pulak yg mcm risau..like, ok ke aku kat sini? tak takutkah aku? aku katakan pada mak...tak perlu nak risau..sekurang2nya aku ada boboi and gegirl..cumenya, kalu ade lelaki yg bukan muhrim nak masuk rumah tanpa pasangan dorang..mungkin, aku mati2an takkan berani nak buka pintu....melainkan mr postman ke..itu pon, kalu aku mmg expect dia akan datang..

Sekurang2nya, condition aku not that bad seperti pertama kali my darling balik mesia seminggu sbb ade interview..mungkin sbb aku dah sedia redha...ditambah plak aku sendiri dah bz dgn diri aku dan anak2..yg tgh terkena chicken pox..tak dapat nak peluk beriya my darling macam tahun lepas...cume, dapat peluk2 gitu aje...sbb yelah, dgn keadaan aku yg berkeruping..kalu, aku tak betul2 look after diri aku...might be, lagi teruk plak scarring dia jadinya...

boboi dan gegirl mcm biasa..anak2 yg masih tak memahami...jadi, bermula malam ini..bermulala saat keboringan aku tanpa my darling...beberapa jam sblm my darling bertolak...sempat jugak kami ke tesco..stock up apa2 yg perlu...yg pastinya bila my darling tak ada di rumah...dapur tu mungkin akan kurang berasapnya...my darling pesan, aku jgn nangis..dia katakan pada aku, dia akan kembali berjumpa dgn aku dan anak2 semula..

No comments: